Re: Aktualizacja BIOSu plyta MSI K7T266 PRO2 MS-6380 v.3.0

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 13:01:54 MET

"Michal Lukasik" 1wwj8bkphnrp8$.dlg@smutas.org

> Taaa, skoro już o tym wspomniałeś to znam Twoje zdanie na temat montowania
> dysków. I bliżej mi do przyznania racji wyżej wymienionym (no i "fajnie"
> być przez kogoś "wrzuconym do jednego wora" wraz z Nimi - uważam to za
> "zaszczyt" :D).

Czyli nie pozwiesz mnie do sądu. :) To dobrze.
(choć moim zdaniem to zaszczyt żaden znaleźć się w ww. towarzystwie)
Możecie teraz wspólnie stworzyć lobby dysków leżących i wywierać naciski
na producentów HDD. :)

> IMO wszelkie zalecania są *tylko* zaleceniami i nikt Cię nie zmusza do
> stosowania się - zarówno w przypadku dysków, BIOSów jak i np. prezerwatyw

No owszem -- zalecenia to zalecenia. Możesz kupić dysk, aby wbijać nim
gwoździe, a prezerwatywy zakładać na ręce w czasie obierania ziemniaków. :)

> (czy co tam sobie wybierzemy za przykład) ale musisz być świadom
> konsekwencji takiego postępowania.

No tak. :) I jestem. :)

> Zalecenia ad. dysków faktycznie wyszły b.dawno, teraz panuje "samowolka",

Ćwierć wieku temu naprawdę dysk trzeba było ustawić poziomo itd.
Ale ten dysk zajmował miejsce od kilku pecetów po kilkadziesiąt. :)
Poza mną i Kaweckim niewielu z tej grupy pamięta te czasy. :) Dyski
,,rozmiaru'' 3.5 cala można montować w pozycji dogodnej. :)

> ale czy to, że producent czegoś nie
> zabrania to znaczy że tak należy robić?

Odpowiedź jest oczywista:

 -- gdy producent pozwala na zamontowanie dysku tylko
    w jednym położeniu -- tak trzeba zrobić, aby czerpać
    z dysku stosowne korzyści;
 -- gdy zezwala na dwa -- dysku nie można zamontować w obu naraz;
 -- przy dowolności -- sprawa się komplikuje jeszcze mocniej. ;)

> Czy włożysz nożyczki do kontaktu bo producent jasno tego nie zabronił?

Producent nożyczek czy producent gniazdka? I co to ma wspólnego z dyskami? :)

Od zawsze jest taka zasada, że jeśli jakieś urządzenie można montować w różnych
położeniach, a producent żadnego nie zabrania -- wszystkie są równie dobre. :)

W przypadku dysków Seagate (inni zapewne też) idzie dalej i wprost pisze
o tym, że można to montować w dowolnym położeniu, aby rozwiać wątpliwości
ludzi niedouczonych. :)

> Każde dziecko wie, że nie należy wkładać nożyczek do kontaktu,
> tak samo każdy kto ma pojęcie o komputerach wie, że dyski dłużej
> działają w pozycji poziomej lub pionowej na dłuższym boku (dodatkowo
> nie "lubią" zmian tej pozycji - jeśli już raz się zamontowało np.
> w pionie to lepiej tak zostawić). Oczywistym jest też, że
> dysk będzie działał w innej pozycji, ale jak długo?

Każdy wie, poza producentami dysków. :)

Ja długo? MTBF mówi, że od pół miliona godzin do ponad miliona. :)

> IMO producent nie zabroni Ci montowania dysku w niedogodnej pozycji
> bo zależy mu tylko na tym by dysk nie psuł się zanim upłynie gwarancja.

Ustawowo w Polsce gwarancja trwa 2 lata i jest to wzorowane na prawie europejskim.
W celu więc jakim Seagate wydłuża ją do 5 lat? :)

> Później niech "pada" - przyjdziesz i kupisz nowy.

Zanim upłynie 5 lat -- dysk będzie za mały i za wolny. :)
Od początku istnienia tego rodzaju dysku panuje tendencja
corocznego podwajania pojemności. Po 5 latach mamy więc 2^5.

W chwili obecnej proces ten został lekko podłamany i nie mamy dysków
o pojemności 1 TB czy 2 TB, ale prawdopodobnie wszystko wróci do normy. :)

> No ale wracam do tematu BIOSów. ;D

> Wszystkie przykłady przy założeniu, że ściągnięto odpowiedni BIOS do płyty
> - wykluczam także inne błędy użyszkodnika.

> Przykład 1
> IMO najbliższy Roger(OS). ;D
> Po co, w przypadku braku flopa, ta cała zabawa w backup BIOSu?

Aby mieć do czego wracać w sytuacji, gdyby się okazało, że upgrade BIOSu się nie powiódł.

> Kombinowanie ze zgrywaniem na HDD czy Twoje "itd."?

Na nic poza FDD nie można zgrać.

> Zakładając klasyczny przypadek zaniku napięcia w trakcie aktualizacji

Powiem tak (bo mi się nie chce z Tobą rozmawiać) najpierw się czegoś
naucz, a później ze mną porozmawiaj, jeśli będziesz nadal miał na to
ochotę, bo akurat przed zanikiem tak zwanego napięcia backup Cię nie
uchroni. :)

-=-

Reszty czytać mi się nic chce, bo mam ciekawsze rzeczy przed sobą.

Dla mnie -- im więcej głupot będzie się pojawiało na 'pl.comp.pecet'
i na 'alt.pl.comp.os.windowsxp' -- tym lepiej, bo jestem bezrobotny
i gdy skończy się tanie źródło rozsądnych podpowiadaczy :) będę miał
większe szanse na powrót do pracy. :) Niektórzy nawet już podejrzewają
spisek :):) z mojej strony i twierdzą, że to ja wylansowałem Kaweckiego
i Palusińskiego, aby ci ze strachu przed zdemaskowaniem wygryźli mówiących
rozsądnie i aby na grupach zapanowały brednie, dzięki czemu zwiększą się moje
szanse na powrót do pracy, :) jako jednego z nielicznych mówiącego rozsądnie. :)

Nie zaprzeczam tym rewelacjom i nie potwierdzam ich. :)
W każdym razie obecność Kaweckiego i Palusińskiego jest mi na rękę. :)

Podobnie jak i teorie spiskowe ;) dotyczące montowania dysków czy terminu MTBF...

-=-

Ja nikogo nie zmuszam do stosowania się do zaleceń producentów. :)
W razie czego nowa płyta nie kosztuje majątku i utrata starej nie
grozi ani śmiercią, ani kalectwem... :)

-=-

Natomiast nie zamierzam unikać ludzi typu Kamil, czyli 'webjay', :)
którym nieobca jest treść dokumentacji Seagate. :) (i zapewne także
innych producentów jest nieobca)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'