Re: W jakiej odleglosci siedziec od panoramy 19" ?

Autor: Sebastian <mail_at_mail.com>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 12:53:19 MET

Michal Bien napisał(a):

> IMHO standardowo, jak dla kazdego monitora tej wielkosci czyli ~50 cm.

> A nie rozsadnej porzadna 19" 4:3? Ktos mi moze wyjasnic ta obledna
> mode na komputerowe LCD panoramiczne? Wiekszosc aplikacji na PC dostosowana
> jest do standardowych proporcji 4:3. 16:9 i 2,35:1 to proporce filmowe, a
> filmy na TV, a zwlaszcza monitorze LCD wygladaja IMHO do d*y.
[...]
Z wyjątkiem aplikacji do edycji tekstów, grafiki/zdjęć, arkuszy
kalkulacyjnych i środowisk dla programistów które na panoramie są dużo
bardziej ergonomiczne.

Większość aplikacji PC powstałych przez ostanie 10 lat jest dostosowana
(w rozsądnych granicach) do dowolnej rozdzielczości i proporcji. Łatwo
to możesz sprawdzić - klikasz w prawy dolny róg okienka i jeśli możesz
zmienić rozmiary i proporcje to aplikacja jest dostosowana do panoramy też.
Liczy się ergonomia - spróbuj kiedyś jak wygląda praca z dwoma kartkami
tekstu równocześnie, czy z dużymi arkuszami kalkulacyjnymi.
Z nowym Visual Studio 2005 da się pracować tylko na panoramie albo na
dwóch monitorach.

A jeśli nie panorama to brałbym 19 4:3, 17 raczej nie jest dobrym wyborem.