Re: XP i Win98 na 2 fizycznych dyskach - problem z dostępem do danych

Autor: Gienio <apacz180_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 21:10:54 MET

Użytkownik "gordom" <brak@szkoda.nie> napisał w wiadomości
news:eksnul$o6s$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam.
> Mam 2 (fizycznie) dyski. Jeden stary z Win 98 (FAT 32). Drugi nowy z XP
> (NTFS). Oba są podpięte do jednego kabla - ten z Win 98 jak slave a z XP
> jako master. Podczas instalacji XP dysk z Win 98 był odłączony. Niestety
> mam problem z dostępem do danych. To, że 98 nie widzi dysku z systemem
> plików NTFS to naturalne, ale dlaczego działa to też w druga stronę tzn.
> dlaczego win XP nie ma dostępu do danych zapisanych na dysku z 98? Co
> prawda w systemie oba dyski są widoczne ale z poziomu XP nie mogę dostać
> [...]
Myślę,że źle zrobiłeś odłączając ten drugi dysk w czasie instalacji XP. XP
by się zainstalował z swoim własnym bootmanagerym.Zakładam, że chcesz
korzystać z obydwu systemów.
W tej chwili trudno mi powiedzieć jak się zachowa -tak nigdy nie
robiłem.Możesz spróbować uruchomić XP z konsoli i wykonać -fixmbr ewent.po
tym jak nie pomoże to jeszcze fixboot.
Może wtedy XP zainstaluje swojego bootmanagera (nie wiem) Ale myślę,że nic
złego się nie stanie.
Na Twoim miejscu to zrobiłbym jeszcze inaczej ale musiałbyś mieć jakiś
program do ukrycia partycji W98 np.Partytion Magic oraz bootmanegera
np.BootMagic.
Jeżeli to Ci nie odpowiada to pozostaje Ci ponowna instalka XP -przed tym
naprawiając W98 tak by się uruchamiał.(myślę,że zapisy MBR na partycji W98
zostały zmienione przez XP i W98 się nie uruchomi)
Nie jestem bardzo mocny w tym zakresie i chętnie wycofam swoją opinię jeżeli
ktoś wie co naprawdę należy zrobić.
E.

--
W przypadku odpowiedzi na priv, zmień