Re: czy potrzebuje routera?

Autor: LPoD <chaker_at_pfff.irc.pl.wytnij.pfff>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 19:35:39 MET

api wrote:
> Obecnie schemat mojej sieci wyglada tak:
>
> INTERNET <--- Brama <--- Komputer.
>
> Problem w tym, ze mam dokladnie jeden adres IP i jeden kabel, a chcialbym
> postawic drugi komputer (serwer). Na serwerze bedzie chodzic www plus jakis
> streaming, dla bardzo malej grupy uzytkownikow (w sumie tylko ja bede sie z
> nim laczyl, tyle ze z innego miejsca).
>
> Jako ze na obu komputerach bedzie stal windows, myslalem o Internet Sharing
> Connection. NIestety, z tego co czytalem, w tym przypadku jestem ograniczony
> do jednego ustalonego adresu ip "serwera" (192.168.0.1), co dyskwalifikuje
> [...]

Coś nie doczytałeś. Robisz tak:

Internet <--- Brama <--- Komputer1 (serwer) <--- Komputer2

W komputer1 wkładasz 2 sieciówki (ogólniej: interfejsy sieciowe), jeden
idzie do bramy (adres taki, jaki masz przydzielony), do drugiego
podpinasz komputer2 i ustawiasz udostępnianie interfejsu 1 dla komputera
2 ("udostępnianie połączenia internetowego" w windowsach to nic innego,
niż NAT). Nie wiem, z jakiego powodu ten Twój "serwer" musi stać na
Windows - ja bym jednak rozważył Linuksa.
A poza tym, to chyba trochę NTG...

        ch.