czy potrzebuje routera?

Autor: api <ds_at_plo.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 13:29:07 MET

Obecnie schemat mojej sieci wyglada tak:

INTERNET <--- Brama <--- Komputer.

Problem w tym, ze mam dokladnie jeden adres IP i jeden kabel, a chcialbym
postawic drugi komputer (serwer). Na serwerze bedzie chodzic www plus jakis
streaming, dla bardzo malej grupy uzytkownikow (w sumie tylko ja bede sie z
nim laczyl, tyle ze z innego miejsca).

Jako ze na obu komputerach bedzie stal windows, myslalem o Internet Sharing
Connection. NIestety, z tego co czytalem, w tym przypadku jestem ograniczony
do jednego ustalonego adresu ip "serwera" (192.168.0.1), co dyskwalifikuje
to rozwiazanie, bo moj ip jest inny :]

Nie chce stawiac Linuxowej bramki z NATem, bo nie mam specjalnie miejsca na
jeszcze jeden komputer, a i pradu tez troche taki blaszak zuzywa...

Trzecim rozwiazaniem jakie przychodzi mi do glowy jest kupno jakiegos
routera z NATem. Czy to jedyne rozwiazanie, jakie mi pozostalo? Szczerze
mowiac nie mam pojecia, jaki wybrac, bo wg mnie sa do siebie dosc podobne.
Jezeli go kupie, fajnie by bylo, zeby mial przy okazji WiFi... Myslalem o
ktoryms z tych:

http://sklep.benchmark.pl/pelny_32264.html
3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps 11g Cable/DSL Router (3CRWER200-75)

http://sklep.benchmark.pl/pelny_31448.html
US Robotics Wireless Router - USR5463

http://sklep.benchmark.pl/pelny_18521.html
D-link Gamer Lounge Router DGL-4300

Czy nadaja sie do moich zastosowan? Czy widzicie jakies potencjalne
problemy? Nie chcialbym kupic strzetu, ktory pozniej nie bedzie dzialal. Nie
znam sie zbyt dobrze na networkingu, dlatego pytam.

pozdrawiam
Marcin