Re: Monitor LCD z ładnymi kolorami - jeszcze raz

Autor: PaPi <nazywam_sie_Subotic_at_Milan.Subotic>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 12:37:51 MET

> czas w odcieniach szarosci dla neca 1970NX 800:1 wynosi 14ms GTG więc do
> obecnej sredniej 6-8ms GTG jeszcze sporo i IMHO roznica jest ale przeciez to
> nie monitor dla ekstremalnych graczy.

Skad takie dane ?
Z testow jakie robiono z ta matryca (tylko z innym podswietlniem w 1980FXi) na
mva.pl sredni zmierzony czas przejscia czarny do czarnego 38/26 ms (maksymalny
60/35).
http://www.mva.pl/?id_kategorii=2&top=71&kategoria=238

Odpowiednio dla dopalonej PVA w Samsungu 193P+ w jakiej producent deklaruje 8ms
(oczywiscie szare do szarego) zmierzony czas przejscia czarny do czarnego to
33/20 ms (ale maksymalny czas to 90/60!).
BTW w nastepcy 193P+ czyli Samsungu 970P w jakim producent deklaruje 6ms czasy
sa jeszcze gorsze - sredni 50/44ms maksymalny 106/110 !!!
Tak wysokie czasy maksymalne sa wynikiem stosowania dopalania dla matryc xVA -
elektronika "wyczuwa" ruch i dopiero po owym "wyczuciu" czasy rekacji ulegaja
znacznemu skroceniu. W matrycach S-IPS nie ma takich niespodzianek.
http://www.mva.pl/?id_kategorii=2&top=71&kategoria=228

Czy jestem ekstremalnym graczem ? Chyba nie. Ale gram raz, dwa razy w tygodniu
w CSS, przeszedlem na 1970NX dooma3 i HL2.
Teraz mam 2070NX i rowniez zero zauwazalnego smuzenia w szybkich shooterach.

Pozdrawiam
PaPi