Re: Turion czy celeron?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 18:20:16 MET

Bartłomiej Kowal napisał(a):
> Wydajności celerona m do tych zastosowań wystarcza - nie mówię tego jako
> teoretyk, ale jako praktyk (i komputerowy laik).

Ale tu nie chodzi tylko o wydajność czy czas pracy na
baterii. Tu chodzi też o procesor grzejący się i podgrze-
wający cały spód komputera, co przeszkadza głównie, gdy
nie ma się dobrego stanowiska pracy. Tu chodzi też o
hałas powodowany przez prawie cały czas działające aktywne
chłodzenie procesora i innych elementów.

> Poza tym, w latpotach nie liczy się tylko procesor, ale - często dużo
> bardziej - waga, wielkość ogólna, rozmiar matrycy, wygodna klawiatura i
> wytrzymałość. Jeśli ma się na laptopa 5000-6000 PLN, to z pewnością nie
> warto nawet zwracać uwagi na celerony, ale przy budżecie 2500-3500 PLN
> chyba jednak tak.

W tym zakresie cenowym naprawdę można dostać Pentium M (albo
Core Duo nawet) bez problemów. I to przyzwoitego producenta.

Poza tym trzeba pamiętać, że lepiej jest dozbierać te 500 zł
i mieć sprzęt naprawdę o klasę lepszy. Szczególnie, gdy - jak
pisze pytający - "miałby posłużyć kilka lat, chciałbym jak
najlepiej wydać pieniądze". Miałem do czynienia z tanimi
notebookami na Celeronie M i z naprawdę nie tak bardzo droż-
szymi na Pentium M i na Core Duo. Różnica jest niesamowita!

Ja też pracuję na notebooku prawie zawsze w pobliżu gniazdka
zasilającego, ale jednak działam na baterii, bo nie muszę
być uwiązany kablem ani włazić pod stół by wetknąć wtyczkę.
Gdy kończę pracę, notebook idzie na miejsce gdzie mogę go
naładować wygodnie i bez ryzyka, że przechodząca osoba mi
wyrwie kabel zasilający z komputera lub z zasilacza.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |