Re: p3 866 czy pójdzie na 800MHz ?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 29 Nov 2006 - 16:42:30 MET

> Teraz pytanie, czy jak wloze p3 866MHz do mojej plyty i puszcze np. na
800
> (100x8) to czy to w ogóle pójdzie?

Nie...

> Czy procek który powinien chodzuc z
> mnoznikiem 66xX bedzie chodzil z mnoznikiem 100xX?

Mylisz mnoznik z magistrala.

Mnoznik jest na stale zaszyty w procesorze i nie mozesz go zmienic.
Zmienic mozesz magistarle.

Procesor, ktory chcesz kupic (866 MHz) ma mnoznik 6,5.
Plyte glowna masz na BXsie, ktory oficjalnie obsluguje magistrale 66 i 100
MHz.
Czyli ten procek bedzie u Ciebie dzialal jako 6,5 x 100 = 650 MHz.

A dalej to juz loteria. Mozesz probowac podnosic magistrale do 133 MHz
(wtedy uzyskasz 6,5 x 133 = 866 MHz) ale mozliwe ze cos tego nie wytrzyma
i komputer zacznie sie wieszac...

Poza tym - sama plyta i jej BIOS moga na taka operacje nie pozwolic.

Pozdrawiam,
Vituniu.