p3 866 czy pójdzie na 800MHz ?

Autor: Mariusz <MichalskiMariuszWYTNIJTO_at_poczta.WYTNIJTOonet.pl>
Data: Wed 29 Nov 2006 - 16:27:21 MET

    Mam stary komp z prockiem p3 533MHz mam mozliwosc kupic okazyjnie p3
866MHz. Plyte mam Gygabita 2000+ na BX.
W instrukcji od plyty jest napisane, ze moge tam wlozyc maksymalnie 566MHz
jesli bym uzyl mnoznika 66x8,5 i to z ostrzezaniem, zeby nie uzywac mnoznika
wiekszego niz 8. A uzywajac mnoznika 100x8 maksymalnie zalecane jest uzycie
procka 800MHz, no naciagajac 100x8,5 to bedzie 850MHz.
Teoretycnie maksymalnie moge ustawic mnoznik nawet 9,5 ale nie jest to
zalecane.

Teraz pytanie, czy jak wloze p3 866MHz do mojej plyty i puszcze np. na 800
(100x8) to czy to w ogóle pójdzie? Czy procek który powinien chodzuc z
mnoznikiem 66xX bedzie chodzil z mnoznikiem 100xX? Czy da rade go puscic na
850 (100x8,5) ?

I jeszcze pytanie dotyczace pamieci, mam SDRAM 133 i czy jak ustawie mnoznik
100 to czy pamiec pójdzie i czy bedzie duzo wolniejsza?

Mariusz