Re: zwalnianie obrotow fana na grafice

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 19:39:03 MET

Chiarstic Slide (aphex) <fake@fake.fake.pl> wrote:

> mam gf7600gs firmy galaxy na nim wiatrak
> dosc szybko sie kreci i halasuje a karta jest
> dosc zimna, chcialbym zwolnic obroty - nie kupowac
> nowego wiatraka na 3 pin i zagracac obudowe potencjometrem
> i dodaktowym kablem. wiatrak standardowy na karcie jest na 2 pin
> niewiem ile volt czy 12v czy 5v, chcialbym zastosowac jakis rezystor
> co zmniejszy obroty/napiecie o 50% (nawet wiecej jakies 60-70% obrotow),
> nieznam sie na elektronice poleccie coś, tzn o co mam pytac w sklepach.

            A po co metody inwazyjne? Wiem ze grupa jest sprzetowa, ale w tym
przypadku modyfikacje sprzetowe to nie najlepszy pomysl.

...wiec spokojnie mozesz uzywac RivaTunera. Masz 3 ustawienia wentylatora
dla trybow 2D, low power 3D (np: niektore tryby nakladek wideo czy
statyczne gierki) oraz wlasciwy 3D. W kazdym z nich mozesz ustawic
wentylatorek w zakrescie 25-100%, zapmamietac profile itp. PRzelacza sie to
automatycznie i dziala (na Palicie 7600GS Sonic z czarnym radiatorm od razu
slychac roznice). Oczywiscie odpowiedni profil wentylatora mozesz dodac do
automatycznego uruchamiania wraz z systemem. Tym samym programem mozesz tez
zmienic czestotliwosc rdzenia i pamieci. Co prawda 7600GS malo sie grzeje
ale IMHO bez sensu by w 2D produkowal nadmiarowe cieplo i zuzywal dodatkowo
prad.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl