Re: hardware interrupt zabija system

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 01:00:30 MET

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w
wiadomości news:slrnemmd9h.jsl.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl...
news:slrnemcddq.m2l.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl...

> [...]
> Capslook i numlock imo też jest obsługiwany przez system przerwań,
> konkretnie klawiatury, więc nie działa, po zwisie oczywiście działa
> normalnie.
> Może tez sie źle wyraziłem, "zwis" jest chwilowy 5-10 sekund, czasami
> do 30 sekund są to takie zamnrożenia po których system zaczyna działac
> ponownie (poza np zerwanymi sesjami tcp itp). Na ten czas nie działa
> nic prawie, bo cały procek idzie na jakies przerwanie, jak się
> odblokuje to widać na tym zaawansowanym managerze procesów że
> system brał 100% cpu, a konkretnie jakies przerwanie.

Oj mieszasz Sergiusz, mieszasz....
w pierwszym emailu piszesz - Zwis objawia się 100% utylizacją w procesie
"hardware interrupts", potem piszesz, ze to nie proces, tylko czas
rezerwowany na obsluge przerwania... a potem to juz nie czas, tylko
obciazenie procesora...

Klawiatura jak najbardziej korzysta z przerwania - IRQ 1 - zreszta liste
przerwan i urzadzen z nich korzystajacych pokazuje menadzer urzadzen.

Co jeszcze mozna zrobic w twojej sprawie:
- sprawdzic objawy pod innym systemem (np. Knoppixem odpalanym z plyty CD)
- jesli pod Knoppixem lub innym systemem wszystko bedzie OK, to oznacza, ze
nie ma problemu ze sprzetem...
- wywalic karte sieciowa - niepodlaczona sieciowka (kiepska) moze powodowac
takie objawy
- kiedys mialem problemy z takimi chwilowymi zwisami na jednym z komputerow
z windowsem 98. Zwisy pojawialy sie w momencie kasowania plikow.. jakby
lista plikow po skasowaniu byla odswiezana bardzo dlugo. To byl jedyny
przypadek, kiedy problem lezal gdzies w plycie glownej.. ale to stary
komputer byl...

Pozdrawiam
Michal