Re: HP7400 (EY252EA) kontra reszta świata

Autor: Larus <larus_at_silesianet.pl>
Data: Mon 27 Nov 2006 - 18:30:09 MET

Indywiduum zwane *Gallangher*, w wiadomości
<1164351652.156104.130430@h54g2000cwb.googlegroups.com> wyprodukowało:

> 6125 miałem na sempronie 3100+
> HDD 60GD 4200 :((
> RAM 2x256 :((

no wyposazenie skromne, rozumiem.

> Po kilku miesiącach obudowa zaczęła się dosłownie rozłazić.
> Pojawiły się bąble powietrza pod "okleiną" wokół klawiatury.

Aućććć. To przyznam, że mnie zaskoczyłeś. Jeszcze nie słyszałem, żeby
ktoś narzekał obudowę tych NX-ów.

> Serwis jak go dostał to zakwalifikował do wymiany: obudowę,
> klawiaturę (po roku cała pościerana !), matrycę, płytę główną
> i dysk.

Chociaż tyle.

> Wiem, ze takie rozwiązanie ma wielu wrogów, ale ja lubię
> panoramiczne szklane matryce.

No to w takim razie odpadają. Oczywiście dla każdego wg potrzeb.

> Jedna rzecz to "klasa" sprzętu a druga to jego wyposażenie
> standardowe. Mogę kupić np. mobilnego celerona "z wyższej klasy" ale
> bedzie to tylko celeron.

Racja.

> Co rozumiesz przez "niższą klase" serii 7400 ??

Jakość. Obudowa gorsza, matryca gorsza, jakieś piski z wnętrza itp.
Kilku znajomych siedzących w lapkach bezpaelacyjnie stwierdziło, że 7400
wyraźnie ustępuje starej srii NX6110 pod względem wykończenia/jakości.

> Trwałość wykonania ? 6125 się rozsypał po 10 miesiącach
> użytkowania

I to mnie mocno zaskoczyło... Tym samym HP NX ma u ciebie zapewne
krechę, rozumiem to.

> przyznam się nie wiem jak naprawde wyglada porównanie szybkości ATA
> v SATA przy 5400 obr)

Interfejs nie ma znaczenia. Ani w 2.5", ani 2 3.5".

> Dodatkowym argumentem jest XP PRO, o którym wielu kolegów
> zapomniało. A dla mnie jest ważny. Kompy z XP pro są z definicji
> droższe o kilkaset zł :(

No ocyzwiście, dlatego też zwróciłem ci uwagę na NX625, które często
mają, a przynajmniej ten model z Turionem X2 za 3700.

> Myślę intensywnie nad jakimś hp seri 6000 ale w każdym coś mi sie
> nie podoba. A jak już jest OK to cena powala. :((

Te modele nie mają panoramy, więc chyba odpadną i tak...

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus@epf.pl>