Re: HP7400 (EY252EA) kontra reszta świata

Autor: Gallangher <kgerus_at_gmail.com>
Data: Fri 24 Nov 2006 - 08:00:52 MET

> Hmm, a napisałbyś dlaczego ?? Bo trochę dziwne, że generalnie chcesz
> zamienić wyższej klasy notka na niższej...

6125 miałem na sempronie 3100+
HDD 60GD 4200 :((
RAM 2x256 :((
Po kilku miesiącach obudowa zaczęła się dosłownie rozłazić.
Pojawiły się bąble powietrza pod "okleiną" wokół klawiatury.
Serwis jak go dostał to zakwalifikował do wymiany: obudowę,
klawiaturę (po roku cała pościerana !), matrycę, płytę główną
i dysk.

> Oczywiście. HP NC6320 lub NX6325. To sprzęt o klasę lepszy.

Wiem, ze takie rozwiązanie ma wielu wrogów, ale ja lubię
panoramiczne szklane matryce.
Jedna rzecz to "klasa" sprzętu a druga to jego wyposażenie
standardowe. Mogę kupić np. mobilnego celerona "z wyższej klasy" ale
bedzie to tylko celeron.

Co rozumiesz przez "niższą klase" serii 7400 ??
chodzi Ci np. o grafikę, ze niby nie uciągnie "tegorocznych" gier.
Przez ostatni rok tylko raz odpaliłem gierkę (saper w multiplayer na
msn sie nie liczy) Był to HL2 demo - po to zeby odpalić i zobaczyć.
Jakość dzwięku ? Szczerze mówiąc nie wyobrazam sobie ze moze być
coś gorszego od mojego 6125 (przepraszam - jest gorszy, HP Omnibook
6000)
Trwałość wykonania ? 6125 się rozsypał po 10 miesiącach
użytkowania
Oszczędzamy na czym się da i nie ma kamery internetowej, mikrofonu,
LPT, czytnika lini papilarnych ? przeżyję :)) Mikrofon dokupię a
mały czytnik Kingston mam
To ze w serii 6000 zdarzają się matryce 1400 x 1050 SXGA+ WVA jest
argumentem! Niemniej jednak ja nie kupuję kompa za 7-8 tys ale za 4000
Gdybym np. dowiedział się, ze 7400 ma montowane dyski 4200 to bym
się wściekł, albo, ze dyski te nie mają cache :)
Troche zastanawiam się nad tym, ze nigdzie nie pisze ze ma SATA
(pewnie nie ma :( ) a wydajny SZYBKI dysk to podstawa...(choć
przyznam się nie wiem jak naprawde wyglada porównanie szybkości ATA
v SATA przy 5400 obr)

Dodatkowym argumentem jest XP PRO, o którym wielu kolegów
zapomniało. A dla mnie jest ważny. Kompy z XP pro są z definicji
droższe o kilkaset zł :(
Myślę intensywnie nad jakimś hp seri 6000 ale w każdym coś mi sie
nie podoba. A jak już jest OK to cena powala. :((