Re: wiecej niz 4 COMy

Autor: beny_hill <beny_hill_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 16:46:09 MET

m m <wiwienka@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> 1 karty beda prawowaly pod Windowsem XP

   Należy zwracać uwagę by by używać kart przeznaczonych dla
   WinXP, nie jest do końca pewne czy przeznaczone dla NT/2000
   będą pracować poprawnie.

> 2 docelowo w komputerze chcialabym 6 portow com (lub wiecej jesli bedzie
> mozna)

   W tym momencie trzeba się zdecydowć czy użyć karty 8-port z możliwością
    rozbudowania o kolejne 8, co da w sumie max 16 portów, czy zaczynać
    od 4 portowej i dodawać kolejną x4, co da w sumie 8 portów.
   Uwaga, w praktyce przydają się dodatkowe porty w razie nie zawsze
   możliwych do uniknięcia uszkodzeń nadajników/odbiorników linii.

> ale jesli mam w BIOSie wpisane 4 port COM i kupie zalozmy karte z 8 portami
> com to czy beda one wszystkie chodzily pod windowsem? Cale 8??

   Użycie kart pracujących na zasadzie poolingu omiją tą granicę w BIOSI-ie
   (jest nieistotna) a która dotyczy kart używających przerwań bezpośrednio.

   Zwracam uwagę na karty f-my DigiLab/Warszawa typu
    P584 - 4 COM - 4 portowa
     http://www.digilab.com.pl/pl/p21.php
    P588 - 8 COM - 8 portowa
     http://www.digilab.com.pl/pl/p22.php#data

     W powyższych przypadkach należłoby sprawdzić czy jest mozliowość
   pracy pod WinXP (deklaracja dotyczy WinNT).
     Posiadają one cenną zaletę a mianowicie jedno z możliwych wykonań
     jest z sygnałami w standardzie pętli prądowej co w warunkach
     rzeczywistych daje pełną gwarancję niezakłóconej pracy !!!