Modernizacja blaszaka - proszę o rady...

Autor: Darek F. <filonxxxl_at_poczta.fm>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 16:47:45 MET

Witam

Proszę, pomóżcie się zdecydować, bo już zaczynam świrować.

Na tą chwilę mam:

PIV 2,8 HT na płycie Jujitsu-Siemens (robiona przez ASUS'a),1 GB DDR 400MHz
(Corsair), 2x HDD (250GB S-Ata II, 160GB S-Ata), 2x DVD/R, GF 6600GT
(oczywiście na AGP.)

Ponieważ kupiłem ostatnio X3 Reunion doszedłem do wniosku, że czas
zmodyfikować kompa.

Powiedziawszy szczerze zawsze trwałem przy Intelu i nic nie wiem na temat
AMD (no, prawie nic.).

Aha, byłbym zapomniał - nie zależy mi na SLI, a moja zasiłka to Fortron
FSP-400-60THN-P (dwie linie 12V (14 i 15A), czyli nie taki cienias jak są
teraz na Alledrogo z jedną linią 12V.)

Przychodzi mi do głowy kilka opcji:

Opcja 1:

Nie ruszać nic, sprzedać 6600GT i kupić Galaxy GF7600GS z taktowaniami GT
(na Alledrogo za ca. 649,-)1

+ najmniejsze koszty

- brak możliwości dalszego rozwoju (i nie wiem czy procek nie będzie jej
ograniczał. będzie?)

Opcja 2:

Kupić płytę ASUS'a A8NE nForce 4 + AMD Athlon 3700+ San Diego (na Allegrogo
za 489,-) i do tego jakąś 7900 (może znowu ta podkręcona wersja GS Galaxy)

+ wkładam swoje pamięci

- tylko SATA, a jeden z dysków jest SATA II - ma to jakieś praktyczne
znaczenie?

Opcja 3:

j/w tylko znaleźć coś na platformie AM2 - tylko co?, jakie pamięci? reszta
j/w

+ niezły potencjał rozwojowy

- wszystkie główne podzespoły do wymiany

Opcja 4:

Szarpnąć się i wejść w C2D (to już raczej, za względu na koszty opcja
awaryjna.)

+ chyba najlepsza platforma w tej chwili

- cena !!!

Tak serio, to jaka jest różnica w wydajności między 939 z DDR a AM2 z DDR2 -
zauważę?

Bardzo proszę o rady co z tym fantem zrobić. Niskie koszty nie są jakimś
priorytetem, ale byłoby miło gdyby to wszystko zamknęło się kwotą powiedzmy
500-600 zł + sprzedaż fantów, które mam.

Pozdrawiam

Darek F,. Białystok