Re: wiecej niz 4 COMy

Autor: m m <wiwienka_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 16:04:08 MET

 beny_hill <beny_hill@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Temat jest wbrew pozorom ciut bardziej obszerny niż się wydaje na
pierwszy
> rzut oka.
>
> Musisz sobie odpowiedzieć na pytania:
>
> 1. W jakim systemie będziesz używać: DOS, WIN, LINUX, UNIX ?
> 2. Ile portów COM docelowo będzie w komputerze ?
>
> Użycie w wiekszej niż 4 COM-y liczby portów wymaga użycia tzw.
mechanizmu
> poolingu i kart wieloportowych 4/8/16 a spotyka się i większe !
> W zależności od systemu karty mogą być nieinteligentne i wtedy
> system musi mieć mozliwości ich obsługi lub inteligentne i wtedy
> potrzebne jest oprogramowanie od producenta karty(driver), wspierające
> dany system.
> Uwaga: karty, a przynajmniej jedna karta z tych dwóch które już
> masz w kompie, będzie musiała być usunięta.
>
> I tak np jeżeli byś chciała użyć np. 8 portów z mozliowścią
> rozbudowy do 16 to np można użyć pod UNIX-em SCO/Unixware
> [...]
hl=pl&q=karty+wieloportowe&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

> Typowe rozwiązania:
> http://computing-dictionary.thefreedictionary.com/multiport+serial+card
> http://www.elmark.com.pl/index.php?id=49

Dziekuje za odpowiedz
wiec tak
1 karty beda prawowaly pod Windowsem XP
2 docelowo w komputerze chcialabym 6 portow com (lub wiecej jesli bedzie
mozna)
ale jesli mam w BIOSie wpisane 4 port COM i kupie zalozmy karte z 8 portami
com to czy beda one wszystkie chodzily pod windowsem? Cale 8??