Re: wiecej niz 4 COMy

Autor: beny_hill <beny_hill_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 12:51:56 MET

m <wiwienka.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

> mam ustawione 4 COMY i wiecej nie mozna Czy jest na to rada zebym mogla
> zainstalowac 3 karte z COMami??? Moze trzeba przeinstalowac BIOS albo cos

 Temat jest wbrew pozorom ciut bardziej obszerny niż się wydaje na pierwszy
 rzut oka.

   Musisz sobie odpowiedzieć na pytania:

  1. W jakim systemie będziesz używać: DOS, WIN, LINUX, UNIX ?
  2. Ile portów COM docelowo będzie w komputerze ?

    Użycie w wiekszej niż 4 COM-y liczby portów wymaga użycia tzw. mechanizmu
  poolingu i kart wieloportowych 4/8/16 a spotyka się i większe !
    W zależności od systemu karty mogą być nieinteligentne i wtedy
  system musi mieć mozliwości ich obsługi lub inteligentne i wtedy
  potrzebne jest oprogramowanie od producenta karty(driver), wspierające
  dany system.
  Uwaga: karty, a przynajmniej jedna karta z tych dwóch które już
  masz w kompie, będzie musiała być usunięta.

    I tak np jeżeli byś chciała użyć np. 8 portów z mozliowścią
    rozbudowy do 16 to np można użyć pod UNIX-em SCO/Unixware
    http://www.digilab.com.pl/pl/p22.php

  Polecam Google:
    - karty wieloportowe
    - multiport serial card