Re: zepsuty dysk - stuka, pilne!

Autor: sd <sd_at_sd.com>
Data: Fri 24 Nov 2006 - 16:46:04 MET

Aikus napisał(a):

> No jest szansa ze sie uda... Ale im nowszy dysk tym trudniej wszystko
> dostatecznie dokladnie i bezblednie wykonac, bo wymagana jest wyzsza
> precyzja.

wlasnie wczoraj rozebralem jakies starego samsunga 3,2GB - obudowa
podobna do tego 160GB:) chcialem sprawdzic czy dam rade z tym 160GB
no i troche sie wystraszylem, talerzy raczej nie ma co zdejmowac, lepiej
glowice wymienic, wziasc z innego dysku
zgadza sie?

> MAm wlasne doswiadczenie w tej kwestii: Rozebralem kiedys sprawnego
> dzialajacego Seagate Medalyst o pojemnosci 2GB i podlaczylem
> rozebranego, bez zadnej oslony przed kurzem, na biurku w miejscu gdzie
> zapylenie jest raczej duze (jak na normalne warunki - pomieszczenie w
> piwnicy budynku przy duzej ruchliwej ulicy)
> Dzialal! Zapuscilem badblocks (program do skanowania fizycznej
> powierzchni dysku) w trybie destructive write test i testowalem do bolu.
> Po okolo poltora tygodnia na dysku w tempie lawinowym zaczelo przybywac
> BADow - wtedy tez przerwalem test.

ano widzisz, dla mnie to by wystarczylo, chce tylko skopiowac dane na
nim zawarte, moze z 10GB jest tam waznych danych.

pozdrawiam