Re: Galaxy 7300GT + Codegen 300X1

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 24 Nov 2006 - 15:06:14 MET

Darek Kotarba <dkotarba@gazeta.pl> wrote:

> Mój zestaw to :
> Abit ST6R
> Celeron Tualatin 1.4GHz
> HDD 40GB
> Radeon 9200.

> Chciałbym zamienić Radeona na Galaxy 7300GT, ale nie wiem, czy mój
> zasialcz uciągnie. Na obudowie zasilacza pisze, że ma 300W.

To znaczy tylko tyle ze _pisze_, a u Codegena 300X1 moc podawana
na obudowie odpowiada raczej mocy chiwilowej (szczytowej), do tego ten
zasilacz ma slaba linie 12V. Nie ma nad czym sie zastanawiac: jesli chcesz
zminic grafike to obowiazkowo musisz minic zasilacz na przyzwoita 350W w
nowym standardzie i to w takiej kolejnosci - NAJPIERW zasilacz, POTEM
grafike. Zreszta nawet na pudelku Galaxy 7300GT w wyroznionym wyraznie na
czerwono polu masz wymaganie co do zasilacza min. 350W i to raczej normalne
350W (biorac pod uwage reszte komponentow) a nie codegenowe.
Od siebie moge polecic wspominane tu niedawno Fortrony czy latwiej
dostepnego w normalnych sklepach (a nie naAllegro) opartego na nich
Modecoma MC350ATX2.0 350W - fajny, cichy zasilacz za ktory dalem cale
101 zl. Oczywiscie jesli planujesz dalsza rozbudowe i masz wolna gotowke
mozesz szarpnac sie na csl lepszego i mocniejszego - powoli wchodza do
sprzedazy w ramach stadndard+ zasilacze uniwersalne ~520W ATX 12V 2.3/BTX
z 3 niezaleznymi liniami 12V ale to juz wydatek rzedu ~300 zl.

> Karta graficzna nie będzie używana do gier, więc sądzę, że obciążenie
> nie będzie zbyt duże.

            LOL, jesli obciazenie grafiki w grach (a takze calego systemu
i zasilacza) nie jest duze to w czym niby mialoby byc duze? Przeciez
zaetlona w timedemo gierka jest dla stabilnosci systemu, grafiki i
zasilacza chyba nawet bardziej wymagajaca niz StressPrime ktory obciaze
tylko CPU lub pamiec.

> Chodzi mi tylko o obsługę rozdzielczości 1680x1050.

            Teraz to juz ROTFL: "tylko" 1680x1050 i 7300GT oraz Tualatin.
Czy Ty wogole wiesz o czym piszesz? To cos w stylu: "Chcialbym kupic Matiza
i wymagam od nie go tylko udzialu w rajdzie Paryz-Dakar przy zuzyciu paliwa
nie wiekszym niz 2,5l/100km" (to ostatnie to nawiazanie do Codegena 300X1).
Pomjam juz taki "szczegol" czy uda Ci sie zmuscic grafike do pracy w takiej
rozdzielczosci nawet przy uzyciu PowerStripa. Zgaduje ze to pewnie natywna
rozdzielczosc LCD, ale do takiej rozdzielczosci w grach to celuj raczej w
min GF7900GS i ogranicz apetyt na bajery graficzne w grach. Acha - Codegen
300X1 do GF7900GS tez _zdecydowanie_ nie jest dobrym pomyslem jakbys
jeszcze mial watpliwosci.

> Dziękuję.
> Darek Kotarba

            A prosze bardzo. Zejdz jednak na ziemie z wymaganiami albo przygotuj
sie na wydanie 2-3 kzl na zmiane grafiki i calej platformy (CPU, plyta,
pamiec, HDD itd. Moze obudowa, flopp i napedy optyczne zostana.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl