Re: najbardziej energooszczędny

Autor: Raf256 <spam_at_raf256.invalid>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 16:13:51 MET

Konrad Kosmowski <ek010m$k2i$1@nemesis.news.tpi.pl> Wednesday 22 of November
2006 00:07

> Wszystko zależy od tego co rozumiesz przez mały serwer i co on ma
> robić. Jaki charakter jego pracy? Bardziej interaktywny czy może
> bardziej wsadowy?

Racja mogłem napisać.

Chodzi o mini serwerek a nie o poważny serwer oczywiście.

Serwer wersji (svn) i www (apache) przeznaczony dla pracowników.

Systemem będzie zapewne linux (debian) więc w sumie nie musi to być PC ani
nawet i386.

Ważne jest dla mnie aby zminimalizować koszt
- zakupu sprzętu (wolałbym nowy lub używany z f-VAT)
- zużycie (koszt) prądu

Przewidywane użycie wyglądało by tak, iż będzie włączony na okrągło, przez
większość czasu nie będzie robił nic, średnio 5-20 razy na godzinę będzie
wyświetlał proste strony PHP (+mysql/pgsql, ale małe bazy), i średnio kilka
razy na godzinę będzie zapisywał wersję.

Tak więc kilka razy na godzinę będzie wykonywał zadania trwające po kilka
sekund z małym użyciem dysku - a przez resztę czasu będzie zapewne spał :P

--
Raf256