Re: najbardziej energooszczędny

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 17:06:49 MET

** Raf256 wrote:

> Racja mogłem napisać. Chodzi o mini serwerek a nie o poważny serwer
> oczywiście. Serwer wersji (svn) i www (apache) przeznaczony dla
> pracowników. Systemem będzie zapewne linux (debian) więc w sumie nie
> musi to być PC ani nawet i386.

Czyli zasadniczo pod Linuksa. Do tego co wymieniłeś nie jest raczej
potrzebne 2GHz procesora, tzn. nie napisałeś jaka liczba pracowników ma
z niego korzystać. Ale przypuszczam, że coś z 200MHz procesorem
doskonale da sobie radę. 200MHz, a 2GHz to kolosalna różnica w zużyciu
energii.

> Ważne jest dla mnie aby zminimalizować koszt
> - zakupu sprzętu (wolałbym nowy lub używany z f-VAT)

No to jaki byś w końcu wolał? :) Ja bym wolał jednak nowy.

> - zużycie (koszt) prądu

Szczerze mówiąc nie potrafię policzyć.

> Przewidywane użycie wyglądało by tak, iż będzie włączony na okrągło,
> przez większość czasu nie będzie robił nic, średnio 5-20 razy na
> godzinę będzie wyświetlał proste strony PHP (+mysql/pgsql, ale małe
> bazy), i średnio kilka razy na godzinę będzie zapisywał wersję.

> Tak więc kilka razy na godzinę będzie wykonywał zadania trwające po
> kilka sekund z małym użyciem dysku - a przez resztę czasu będzie
> zapewne spał :P

No to wystarczy do tego jakiś prosty dedykowany komputerek, z dołożonym
dyskiem twardym (2,5" - laptopowym). Pamięć to w zależności od ilości
klientów i wielkości tych baz, ale pamięć można dosyć bezproblemowo
dokładać w pewnych granicach. Procesor jak napisałem nie musi być
raczej rakietą jeżeli to faktycznie ma być takie obciążenie.

Co do usypiania komponentów itp. to ja bym się w to nie bawił. Niech
chodzi cały czas normalnie.

Zobacz może coś takiego by Ci pasowało:
http://store.epatec.net/de/default.php?cPath=1