Re: najbardziej energooszczędny

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 00:07:00 MET

** Raf256 wrote:

> Potrzebuję możliwie energooszczędnego komputera klasy 1 - 2GHz

Niżej piszesz, że mały serwer. To co ten serwer ma robić, że potrzebuje
2GHz procesora? Jak dla mnie to mały serwer może mieć i 200MHz.

Wszystko zależy od tego co rozumiesz przez mały serwer i co on ma
robić. Jaki charakter jego pracy? Bardziej interaktywny czy może
bardziej wsadowy?

> 256 ram,

To na zapotrzebowanie na prund drastycznie nie wpływa, ale dlaczego
akurat tyle? W przypadku serwera można dosyć precyzyjnie wyliczyć ile
tej pamięci będzie faktycznie potrzebne. Można policzyć bo masz
określony z góry zestaw oprogramowania i szacowane maksymalne ilości
klientów.

> dysk twardy,

Co ten dysk ma robić? Ciągle zapisywać? Od czasu do czasu wgrać jakieś
dane? Może Flash się lepiej nada? Nadal nie wiadomo bo nie napisałeś po
co Ci to.

(...)

> Jakie części dobrać, aby:
> - całość była energooszczędna podczas normalnej pracy
> - umiała się dobrze usypiać (zmniejszać taktowanie, przechodzić w
> stany C1..C8 i inne rzeczy) - bo przez 90% czasu serwer nie będzie
> nic robił
> - dobrze aby komputer uruchamiał się bez karty graficznej (lub żeby
> można było zintegrowaną wyłączyć)

Ale to musi być pecet? Nie wiem do czego tego potrzebujesz ale istnieje
sporo dedykowanych pod różne zadania systemów, które mogą się sprawować
lepiej niż pecet, zależy w jakim zastosowaniu (nie napisałeś).

Poszperaj tutaj:
http://www.linuxdevices.com/

Dużo ciekawych urządzeń.