Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: szlovak <adamkxBEZx_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 10:35:15 MET

> to prawdopodobnie mit, ktory pozostal po jakis typach dysku z przed dekady.
> nie doczytalem w zadnej dokumentacji seagate, ze dysku nie mozna montowac w
> dowolnej pozycji - przeciwnie, pisza wyraznie: mozna montowac w dowolnej, pod
> warunkiem, ze dokrecisz (nie bedzie lezal, wisial bez mocowania).

Mit czy nie mit, dlaczego mają pisac że dysk może chodzić krócej inaczej
montowany? Piszą i tak w superlatywach wiec podają standardowy czas dla
normalnego ludzkiego mocowania dysku :) Przecież *żaden* producentr nie podaje
średniego tranferu tylko jakieś wewnętrzne nikomu nie potrzebne chwilowe
wartości maksymalne :)

> gdyby byly jakiekolwiek przeciwskazania co do pozycji, to nie dawaliby 5 lat
> gwarancji, a nawet jesli pozycja moze w jakikolwiek sposob wplywac ujemnie (w
> co osobicie nie wierze), to po 5 latach srednio bedzie mnie to obchodzic - bo
> zamiast 500GB, beda juz hdd rzedu 10TB, wiec 5-scetka bedzie teraz jak np.
> moj piecioletni cudem uchowany IBM 20GB, ktorego nawet nie chce mi sie
> podlanczac do kompa od roku / dwoch.

dyski mają taką żywotność że w jakiej pozycji zamontujesz, to nie ma żadnego
znaczenia bo wcześniej będziesz miał nowy dysk zanim jeszcze nawet zdąży minąć
gwarancja LOL Przy MTBF 100'000 godzin to jest ponad 11lat działającego dysku
bez zatrzymania. A teraz już robią nawet i 1'000'000 godzin MTBF

> pozdrawiam,
> Kamil

pozdrawiam
Adam