Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 10:21:14 MET

Użytkownik "szlovak" <adamkxBEZx@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ek1374$eoa$1@atlantis.news.tpi.pl...
> webjay wrote:

> Nic się większego nie dzieje dyskom, ale skraca się ich żywotność w innych
> pozycjach, co jest oczywiste przynajminiej w pozycji pionowej. W końcu
> łożysko
> najlepiej jak pracuje w obliczonej pozycji niż w innej. I mowa była o 10%
> spadku czasu działania, gdy są na pionowo montowane, raczej nie ma
> znaczenia na
> której krawędzi. Natomiast do góry nogami rzekomo 30%. Ale technologie
> mogą się
> zmieniać, niemniej raczej zawsze obchodzi nas ta druga pozycja czyli tylko
> [...]

to prawdopodobnie mit, ktory pozostal po jakis typach dysku z przed dekady.
nie doczytalem w zadnej dokumentacji seagate, ze dysku nie mozna montowac w
dowolnej pozycji - przeciwnie, pisza wyraznie: mozna montowac w dowolnej,
pod warunkiem, ze dokrecisz (nie bedzie lezal, wisial bez mocowania).

gdyby byly jakiekolwiek przeciwskazania co do pozycji, to nie dawaliby 5 lat
gwarancji, a nawet jesli pozycja moze w jakikolwiek sposob wplywac ujemnie
(w co osobicie nie wierze), to po 5 latach srednio bedzie mnie to
obchodzic - bo zamiast 500GB, beda juz hdd rzedu 10TB, wiec 5-scetka bedzie
teraz jak np. moj piecioletni cudem uchowany IBM 20GB, ktorego nawet nie
chce mi sie podlanczac do kompa od roku / dwoch.

ps. co do wstepnego zalozenia odnosnie chlodzenia wymyslilem, ze o wiele
lepszym rozwiazaniem beda radiatory na boku - bez calego zabudowanego pionu
na 3hdd. poza tym - bede musial sie zaopatrzyc w termometry i podlaczyc je
tak jak powinny byc podlaczone - aby mierzyly faktyczna temperature dysku a
nie elektroniki.

pozdrawiam,
Kamil