Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: szlovak <adamkxBEZx_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 09:53:57 MET

webjay wrote:

> Witam,
>
> Czy ktos ma zamontowane dyski pionowo (na dluzszej krawedzi). Wymyslilem
> sobie pewien projekt chlodzenia HDDkow - niestety, zmuszony ograniczeniami,
> jakie naklada na mnie miejsce w obudowie jestem zmuszony ograniczyc sie
> wylacznie do pionowej orientacji twardzieli i stad moje pytanie.
>
> Czy ktokolwiek zrobil dyskowi przez taka pozycje kuku?
>
> Przy okazji: moze ma ktos obraz termiczny dysku podczas pracy? Chcialbym
> poanalizowac jak i gdzie najbardziej sie nagrzewaja. Kiedys widzialem zdjecia
> [...]

Nic się większego nie dzieje dyskom, ale skraca się ich żywotność w innych
pozycjach, co jest oczywiste przynajminiej w pozycji pionowej. W końcu łożysko
najlepiej jak pracuje w obliczonej pozycji niż w innej. I mowa była o 10%
spadku czasu działania, gdy są na pionowo montowane, raczej nie ma znaczenia na
której krawędzi. Natomiast do góry nogami rzekomo 30%. Ale technologie mogą się
zmieniać, niemniej raczej zawsze obchodzi nas ta druga pozycja czyli tylko na
pionowo.