Re: Male notebooki, jakie sa?

Autor: Bartłomiej Kowal <bartukas_at_gazeta.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 23:56:03 MET

> Mocno zastanawiam się nad kupnem takiego Asusa, tylko wersji z prockiem
> Core Duo i muszę przyznąc, ze ogromnie mi pomogłeś, gdyż bardzo mało
> można wyczytać o tym modelu Asusa. Wielkie dzięki za obszerny opis!

Wiem, sam długo szukałem czegokolwiek. Fajnie, że na coś się przydała
długa chwila nierobienia tego, co powinienem ;-) Pierwotnie planowałem w
okolicach początku grudnia wrzucić jakąś recenzję na
forum.laptopy.info.pl. Chyba to zrobię w tej wersji...

> To chłodzenie to największy i chyba jedyny, jak widzę, szkopuł dla mnie
> :(
> Laptop musi być cichy. Jesteś w stanie porównać ten hałas do czegoś ?
>
> Poza tym czy byłbyś w stanie podać temp. tego Celerona w trakcie zwykłej
> pracy ? Może np. Speedfan odczyta ?

Taaa. Jasne. Jestem typowym U-zerem, więc chyba nie dam rady, o ile nie
napiszesz mi krok po kroku instrukcji, gdzie to znaleźć, jak zainstalować,
jak odczytać, jak odinstalować i żeby jeszcze nie zajęło mi to więcej niż
15 minut ;->>>

Do czego to porównać? Jak leci muzyka z Winampa, to ciężko to nawet
usłyszeć. Jak cichy wentylator w laptopie? Mam wrażenie, że jest cichszy
niż wentylator w IBM 560x lub HP 800ct. Mniej więcej jak wentylator w
Lenovo n100 (który stoi obok, ale tam się rzadko uruchamia). Nie jest to
głośne, ale wieje przez cały czas (chyba bardziej to może Ci przeszkadzać).

Z tego, co przeczytałem gdzieś w komentarzach na ceneo, to problem
większości Asusów. Ponoć w biosie ustawiony jest zbyt wczesne włączanie
się wentylacji (wyrzuca zimne powietrze...). Ja tego nie będę na razie
zmieniał (bo nie umiem, a na uczenie się nie mam chwilowo czasu).

Aha, jeszcze dwie rzeczy:
a) karta graficzna - wg opisu - jest do 64 MB. Mi to pewnie wystarczy na
dłuuugo;
b) ponoć - wg opisu - zajęte są oba sloty pamięci, tzn. 2x256 MB. Jak
wyżej ;-).

OK, jeszcze trzecia - w Lenovo delikatnie drży klawiatura od obrotów
twardego dysku. W Asusie tego nie czuję (a raczej też drży, ale mniej).

Jakbym mógł jeszcze służyć jakimiś informacjami, to proszę bardzo.

Pozdrawiam,
Bartek