Re: Dywagacje na temat ch³odzenia

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 13:03:36 MET

Dnia 21 Nov 2006 02:57:59 -0800, teel napisa³(a):

> radiator, powiedzmy takie co¶:
> http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/14/1423/142304/14230465/142304653
Dobry pocz±tek.

> , w bocznej ¶ciance obudowy wytnê otwora i wstawiê tam 14cm wiartak
> (http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/14/1434/143478/14347861/143478611)
> obni¿ê obroty do 800/minutê, wiêc pewnie wiatrak bêdzie
> nies³yszalny (no w³a¶nie, czy rzeczywi¶cie?)
Niestety, ha³asliwo¶æ wiatraka to dwie sk³adowe. Primo drgania od ³o¿ysk,
secundo szum od op³ywu powietrza który niestety zale¿y od prêdko¶ci koñców
³opatek. Czyli mniejszej ¶rednicy wiatrak bêdzie cichszy od wiatraka o
wiêkszej ¶rednicy przy takich samych obrotach... :) Ale próbuj. Ja
rozwa¿a³em ta kombinacjê tylko z wyci±ganiem powietrza z wnêtrza skrzyni
przez radiator. Niestety, nie znalaz³em odpowiednio u¿ebrowanego a przy tym
taniego radiatora. Skoñczy³o siê na nadmuchu, wiêc te 60 W mocy dalej kr±¿y
po skrzynce zanim wiatrak zasilacza je wyci±gnie. Jedyna ró¿nica to taka ze
nadmuchuje siê ch³odniejsze powietrze z zewn±trz i tym samym obroty
wiatraka nie s± 2000 a 1800 (w stress) (wiatrak ma termistor zatkniêty
miêdzy ¿eberka radiatora).

> Na karcie graficznej zapnê te¿ wiêkszy radiator bez wiatraka i go
> ods³oniê (tzn odsunê inne karty tak, aby powietrze spokojnie tam
Dobrze kombinujesz. Ja po prostu wymieni³em kartê z wiatrakiem na kartê z
ch³odzeniem pasywnym a przy tym nieco lepsz±.

--
Jacek