Dywagacje na temat ch³odzenia

Autor: teel <tlorek_at_gmail.com>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 11:57:59 MET

Czo³em,
Wpad³em na pewien pomys³ jak wyciszyæ kompa, ale pewny nie jestem,
¿e uzyskam zamierzony efekt, wiêc podzielê siê z Wami ide±. A jest
ona taka: na procka Athlon XP 2000+ @1,66MHz za³o¿ê jaki¶ solidny
radiator, powiedzmy takie co¶:
http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/14/1423/142304/14230465/142304653
, w bocznej ¶ciance obudowy wytnê otwora i wstawiê tam 14cm wiartak
(http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/14/1434/143478/14347861/143478611)
obni¿ê obroty do 800/minutê, wiêc pewnie wiatrak bêdzie
nies³yszalny (no w³a¶nie, czy rzeczywi¶cie?)
Na karcie graficznej zapnê te¿ wiêkszy radiator bez wiatraka i go
ods³oniê (tzn odsunê inne karty tak, aby powietrze spokojnie tam
dociera³o)

W ten sposób niepodkrêcany procek+procek grafiki powinny byæ
skutecznie ch³odzone, tak mi siê zdaje. Próbowa³ kto¶ z Was
czego¶ takiego? Jest w ogóle sens siê w to bawiæ? Bo w podobnej
cenie mam zestaw CPC za 100z³ :)

Zdrówka
teel