Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 00:16:58 MET

Tytus napisał(a):

> Zapomniałem jeszcze zapytać - jakiej firmy płytki DVD-RAM
> są Twoim zdaniem najlepsze?

Nie zdążyłem się zorientować dokładnie w temacie. W sklepach widuje się
głównie Verbatimy i Panasonici. Ludzie na forach swego czasu pisali, że
obydwie firmy robią dobre nośniki tego typu. :)

> Czy róźnią się one możliwą szykością zapisu, czy wszystkie
> "tolerują" zapis 5x?

Jak dotąd widziałem jedynie płyty obsługujące maksymalnie zapis 3x.
Wchodzą już co prawda napędy obsługujące DVD-RAM2 (6x-12x) ale nośników
nie widać i nie wiem czy szybko się pojawią. ;) Zresztą napędy pierwszej
nie są z tego co czytałem do końca kompatybilne z drugą generacją. ;)

> Czy dobrze mi się wydaje, że niektóre płytki DVD+/-R przekazują
> informację do nagrywarki i z góry określają szybkość zapisu, nawet
> wtedy gdy w programie nagrywającym nie zaznaczy się, że szybkość
> ma określić nagrywarka?

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Płyta posiada informacje o
obsługiwanych prędkościach, a więc nie da się (oficjalnie) nagrać jej
szybciej niż pozwala na to producent. Jeśli wśród opcji nie ma
obsługiwanej prędkości, to jest to najprawdopodobniej objaw
nieaktualnego firmware w nagrywarce.

> Co do korzyści wynikających z testowania ogólnie się z Tobą zgadzam,
> jednak trzeba by mieć dużą wprawę w testowaniu i ocenie wyników, żeby
> to nie była "skórka za wyprawkę".

Czy ja wiem? Szybko do tego dojść. Dwa - trzy wykresy do obejrzenia,
można poczytać wątki na forach i zobaczyć jak ludziom wychodza testy, po
jakimś czasie wchodzi w nawyk i na pierwszy rzut oka widać czy dana
partia płyt nagrywa się lepiej czy gorzej. :)

# /George Orwell - Rok 1984/