Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 00:23:23 MET

Tytus napisał(a):

> I jeszcze jedno - przepraszam, że tak pytam "na raty" :-)
> Z Twoich informacji wynika, że Pioneera DVR-111 sam
> używasz. Czy używasz go również do zapisu płyt DVD-RAM
> i czy to się u Ciebie sprawdza - to znaczy sprawny zapis
> i potem odczyt?

Nie do końca - mam 111D i jeszcze nie zabrałem się za przeflashowanie go
do 111. ;) W każdym bądź razie znajomy ma jakiegoś LG z DVD-RAM. :) Co
by nie mówić - fajna sprawa, zapis jak na dosyć wolnym dysku twardym.
Może się wydawać dosyć wolno, bo od razu przy zapisie ma też miejsce
weryfikacja z tego co mi wiadomo. Ogólnie sporo można przeczytać na
forach i w serwisach jak cdrinfo.pl. Trzeba tylko pamiętać o odpowiednim
sterowniku do UDF, nawet pod XP. :)

> Ten format w miarę uzyskiwania onformacji wydaje mi się
> coraz bardziej istotny. I to nie tylko do robienia backup'u
> na własne potrzeby, ale także do przenoszenia danych,
> pod warunkiem, że w miejscu docelowym jest czytnik lub
> nagrywarka potrafiąca taką płytkę odczytać.

Do przenoszenia danych IMO w tej chwili najlepsze są mimo wszystko płyty
+/-RW. Upowszechniły się i czyta je prawie wszystko, a DVD-RAM niektóre
nagrywarki i niektóre tylko czytniki (np. LG - sam mam takiego). Mimo
wszystko fakt, do przenoszenia danych może się przydać, choć nie zawsze
i nie wszędzie. W każdym razie technologia łata pewną dziurę po
dyskietkach, jaka powstała na rynku. ;)
A do domowego backupu to wprost wymarzona sprawa. Wręcz mam wrażenie, że
wielu właśnie dzięki napędowi z obsługą tego nośnika zacznie robić kopie
zapasowe w miarę regularnie.
BTW fajną sprawą są też karty pamięci jeśli mowa o przenoszeniu danych -
ostatnio nabyłem czytnik wewnętrzny. Tylko czekać aż nośniki trochę
stanieją. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/