Re: dysk twardy

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 17:07:45 MET

Dnia Mon, 20 Nov 2006 16:04:57 +0100, Atlantis napisał(a):

> Hmm... A jaka jest dokładna różnica? ;)

> Przeglądam właśnie cennik na stronach Apollo i widzę, że mają Samsungi
> za ~270 zł, ale w takiej samej cenie jest Seagate Barracuda 7200.10
> 250GB 8MB ST3250820A. Seagate miałem właściwie we wszystkich komputerach
> od samego początku, a więc co się bardziej opłacałoby brać, gdybym się
> już zdecydował? ;)
> BTW czy te dyski mogą pracować przez jakiś czas 24/7? :) Jeśli co
> najmniej przez kilka dni komputer nie będzie wyłączany?

Barracuda jest nieznacznie szybsza (w zasadzie tylko czas dostępu ma
niższy, transfer w zasadzie identyczny). Okupione jest to zdecydowanie
większym poborem mocy -> wyższa temperatura). Dwa takie samsungi (w raid0)
i jedna barrakuda chodzą u mnie w zasadzie nie wyłączane od maja. Co prawda
mam sata, ale nie powinno być różnicy. Istotne żeby utrzymać na nich
temperaturę w granicach 40-45 stopni. U mnie to dosyć karkołomne zadanie bo
przy czterech dyskach robi się gęsto, ale przy jednym czy dwóch dyskach
powinno wystarczyć odprowadzanie ciepła przez chasi.