Sprzęt dla dziadka...

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 12:11:49 MET

Sorry, że zapytam jeszcze raz o to samo ale zależy mi na tym. ;)

Wstępem, to że dziadek (no taki "dalszy dziadek"), chce sobie
zaktualizować sprzęt bo go oczy bolą od monitora CRT (i ma rację).
Dziadek używa komputera praktycznie wyłącznie jako maszyny do pisania i
z tego co się zarzekał to robi to kilka godzin dziennie.

Prosił mnie abym mu zasugerował monitor i drukarkę.

*Monitor*
Wymyśliłem, że panel LCD wielkości 19" będzie OK. Do tego koniecznie
pivot, skoro dużo pisze to praktycznie nie będzie go odkręcał w ogóle z
pionu. :) W ogóle to paradoksalnie dobrze byłoby aby panel pracował
natywnie w rozdzielczości 1024x768. Niestety Windows XP (a tego używa)
nie potrafi się sensownie dopasować do dużych rozdzielczości, a dziadek
słabo widzi. No ale panel o takiej rozdzielczości to ciężko będzie
obecnie.

Wobec tego pierwsze pytanie - jaki niedrogi (ale dobry, z dobrą
gwarancją i serwisem w razie czego) panel LCD 19" z pivotem polecacie?
Nie musi mieć żadnych dodatkowych bajerów. Złącze DSUB.

*Drukarka*
A właściwie urządzenie wielofunkcyjne. Koniecznie laser (zarzekał się,
że drukuje po 100 stron dziennie), czarno biały wydruk. Do tego skaner
kolor i funkcja ksero, no i aby nie było kobylaste.

Jakie polecacie? W gruncie rzeczy to nie musi być wcale tanie w
eksploatacji, najważniejsze aby było proste w obsłudze zarówno od
strony sprzętowej jak i programowej.