Re: Nagrywarka DVD ... - c.d.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 01:28:00 MET

"Tytus" ejqhok$kit$1@atlantis.news.tpi.pl

> Mam zatem pytanie, czy te 2 nagrywarki tylko zapisują DVD-RAM
> czy potrafią je również czytać? Na razie mam DVD-ROM, który
> "podobno" czyta DVD-RAM. Ale gdyby się zepsuł ...
> Chciałbym wybrać nagrywarkę, która obsługuje jak najwięcej
> formatów, nie tylko przy zapisie, ale także przy odczycie.

Jeśli nie jest zepsuta -- musi czytać przynajmniej te formaty,
które sama zapisuje. Moja Toshiba SD-R5372 potrafiła nagrywać
DVD RW (nie pamiętam, czy plus, czy minus, ale chyba minus)
TDK x4 choć nie potrafiła ich czytać, a że nagrywała
poprawnie, świadczył czytnik DVD podpięty do tej samej
tasiemki, co owa nagrywarka.

O tym, że płyty były dobre, świadczyć może fakt, że nagrywarka
je obsługiwała czas jakiś po powrocie z naprawy. Później popadały,
ale też podejrzanie, bo padały jedna po drugiej -- wszystkie tego
samego dnia, choć miały za sobą **zdecydowanie różną** przeszłość
i nie pochodziły z tej samej tak zwanej partii. :) (to słowo
specjalnie ;) dla googli i poszukiwaczy sensacji okołowyborczych)

Padały w ten sposób, że coraz trudniej je było skasować, aż wreszcie
kasowanie stało się awykonalne zupełnie. :) No i nagrywarka trafiła
kolejny raz do naprawy. :) po której już do swego końca ;) z płytami RW
kłopotów nie miała. Inna sprawa, że po doświadczeniach z tamtymi RW TDK,
nie inwestowałem w nowe płyty RW i ograniczyłem się do starych, zapisywanych
z szybkościami mniejszymi niż DVDx4. (na przykład DVDx2.4 i wolniejszymi)

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |