Re: Temperatura dysku...

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 19:59:14 MET

** Jacek R wrote:

> jakos nie mogę uwierzyć w temp. na poziomie 27 stopni...dysk jak ma
> temp 36 stopni to juz zimno jak na niego. Mam obudowe chiefteca z
> dwoma odrębnymi wentylami tylko na dyski i mają wlasnie okolo 36-38
> stopni.

Używam programu hddtemp do odczytu. Być może to błędny odczyt, ale
dyski są takie same, więc na jednym by błędnie odczytywał na drugim
nie? :)

# hddtemp /dev/hdb
/dev/hdb: WDC WD3200JB-00KFA0: 23°C
# hddtemp /dev/hdc
/dev/hdc: WDC WD3200JB-00KFA0: 44°C

Obudowę też mam Chiefteca tylko bez oddzielnych wentylatorów na dyski
(w obudowie). Ten cieplejszy jest w kieszeni z wentylatorem, ale
podejrzewam, że ten wentylator nic nie daje bo jest w tej kieszeni
bardzo ciasno.

> ale miewały tez 40-45 i nic im nie bylo

Ale to nie chodzi o to, że miewa, tylko *ciągle* ma taką.