Re: Lokalizacja usterki (ewentualne mozliwosci naprawy)

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 19:59:53 MET

Roger(OS) wrote:
> Witam;
>
> Pare tygodni temu skladalem komputer siostrze (kupila obudowe, plyte etc...) Podczas
> pierwszego uruchamiania (wiadomosc jest tutaj: news:Xns98699B652DB95MrRoger@
> 193.110.122.97 ) zaczynaly sie krecici tylko wiatraki na okolo 0,5-1sekunde i wszystko
> stawalo. Po ktoryms takim uruchomieniu wybuchl zasilacz, pomiar miernikiem wskazal,
> ze napiecie podawane przez tenze zasilacz jest zmienne (wiecej w poscie z 29-10-2006
> news:Xns986BE9D8F84B1MrRoger@193.110.122.97 )

Tak się zachowuje zasilacz, jeśli w komputerze jest zwarcie zasilania
(albo kiedy jest zepsuty i wydaje mu się, że jest zwarcie).

> Teraz takie moje pytanie, co moglo sie stac z ta plyta glowna jezeli:

Być może nic. Albo gdzieś wpadła jakaś śrubka czy drucik, który zwiera
zasilanie, albo rzeczywiście przyczyną zwarcia jest sama płyta.
Proponuję wyjąć karty poza graficzną, odłączyć zasilanie dysków,a jeśli
to nie pomoże - wyjąć i sprawdzić płytę poza obudową.

> Przypominam, ze zasilacz WYBUCHL i mogl podac b.wysokie napiece na pl.

Nie mógł, tzn. może i mógł, ale to mało prawdiopodobne.