Re: Nagrywarka DVD - co oznacza +R -R DL R9 ?

Autor: Tytus <Tytus_at_antyspam.pl>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 15:12:59 MET

Mam jeszcze dwa pytania.

1) Jakie są różnice dla przeciętnego użytkownika pomiędzy formatem +R a -R?
Wiem ogólnie, że róźnice dotyczą możliwości dopisywania do takiej płytki
oraz możliwości odtwarzania na odtwarzaczach DVD. Ale konkretne informacje
w róźnych źródłach są wzajemnie sprzeczne. Jak to jest naprawdę?
Nie chodzi mi o teorię i wykład z fizyki, ale o praktyczne konsekwencje
dla użytkownika domowego.

2) W opisach nagrywarek oprócz oznaczenia DL pojawia się oznaczenie R9,
czasem razem z DL, czasem osobno. Oba te oznaczenia pojawiają się ze znakiem
plus lub minus.
Co one oznaczają? I tu także chodzi mi o znaczenie dla przeciętnego użytkownika.
Na pytanie zadane w Googlach otrzymuję tysiące stron z ofertami konkretnych
nagrywarek, bez jakiegokolwiek wyjaśnienia.

Pozdrawiam
Tytus