Re: Powolona modernizacja starego rupiecia

Autor: Wiktor S. <azi_at_daleko.ANTISPAM.be>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 12:13:44 MET

> Płyta: ECS K7S5A
> Proc: Athlon XP 1700+
> RAM: 1x512 DDR Kingston + 1x256 DDR noname
> HDD: Seagate Barracuda (jakiś dziadek) 60GB
> Grafika: GeForce ? FX 5200

> Nie ukrywam, że osobiście zabrałbym się do tego w takiej kolejności:
> 1. HDD (bo strasznie brakuje mi już miejsca i przydałby mi się na już)

To zależy tylko od twoich potrzeb, trudno ci doradzać lub odradzać ;-)

> 2. Płyta + Procesor (byle łączny wydatek nie wypadał radykalnie
> powyżej 600zł)
> 3. Zasilacz (bo mam jakiś wbudowany tracer zdaje się, a może
> pasowałoby jednak osławiony Chieftec)
> 4. RAM zmienić na DDR2, tak z 1GB
> 5. Grafikę zmienić na jakiś przyzwoity, współczesny produkt.

to wygląda (biorąc pod uwagę, że nie chcesz super-hiper-maszyny) na
niepotrzebny wydatek - jeśli nie męczysz kompa wymagającymi rzeczami, to
praktycznie nie zauważysz różnicy.
Lepiej poczekaj, uzbieraj na całego kompa. A dwa kompy fajna rzecz :-]

> I teraz mój problem: Przez ostatnie 5 lat jedyne co wymieniałem to
> dodatkowy RAM i DVD LG. Z tego względu jestem totalnie nie w temacie
> jeśli chodzi o płytę, procek, grafę i w sumie dysk też. Prosiłbym o
> wskazanie mi jakiejś rozsądnej drogi modernizacji + polecanych przez
> Was produktów.

> A jeśli HDD może iść na początek to myślałem o Seagate Barracuda 160GB
> 7200rpm 8MB @ 220zł. Pytanie tylko takie: to jest dysk na SATA.

> do tego czy ECS w ogóle obsłuży dysk SATA?

płyta K7S5A nie ma kontrolera SATA.
SATA ma zupełnie inne złącze, nie będziesz miał nawet gdzie tego dysku
podłączyć.
Możesz taki kontroler dołożyć jako kartę PCI, a limity BIOSu co do rozmiaru
przestaną mieć znaczenie.

> Innymi słowy czy to wykonalne kupić teraz HDD pod
> komputer który zaproponujecie w ramach modernizacji, a jednocześnie
> podłączyć ów HDD do nieszczęsnego ECS'a z przyzwoitym skutkiem?

NIE, chyba że dokupisz kontroler SATA.

> Tak jak pisałem, trochę się gubię w nowościach, nie wiem jakie są
> nawet teraz standardy, dlatego będę bardzo wdzięczny za poradzenie.

Proszę bardzo:

- nowe podstawki, ale to już tradycyjne.
- RAM DDR2 (niezgodny z DDR)
- karty graficzne PCI-E
- dyski SATA, których nie podłączysz do starej płyty głównej, chyba że
dokupisz kontroler
- nowe płyty typowo mają obsługę 6 dysków SATA i 2 ATA (z czego jedno ATA
zwykle zajęte napędem optycznym. zostaje miejsce na JEDEN dysk ATA), albo 4
SATA i 4 ATA. jeśli jest slot PCI-E to nie ma AGP.

--
Azarien