Re: Rozbudowa kompa - co i jak [długie]

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 19:45:19 MET

Użytkownik "0ws" <0ws@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:ejlchm$mg8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam serdecznie,
>
> skoro jest to grupa o sprzęcie - to mam taką cichą nadzieję, iż się nie
> pomyliłem pisząc tutaj.
>

> Więc tak - obecnie zaczynam pracować z programami do edycji
> video/produkcji audio/efektów A/V, którym powyższa konfiguracja już nie
> wystarcza, więc zanosi się na to, iż trzeba będzie nieco wymienić system.
> A ponieważ trochę wypadłem z 'obiegu' przez ostatnie dwa lata mam kilka
> pytań tutaj.

Jesli bedzie to mozliwe, to lepiej bedzie dla ciebie zastosowac RAID0 - da
ci to maksymalnie szybki zapis na dysk, co jest przydatne przy sciaganiu
materialu.
Na dysku systemowym nie bardzo widze potrzeby zastosowania RAIDa...
Wystarczy zwykly backup i tyle.. Ani tam zapisujesz, ani specjalnie
zmieniasz..
Zdecydowanie nie polecam tanich plyt glownych do obslugi kart telewizyjnych,
czy kart do przetwarzania grafiki.. nic bardziej nie wqrza, niz wysypanie
sie programu graficznego po paru godzinach przetwarzania danych...

2GB pamieci to rzeczywiscie calkiem sensowny rozmiar przy tej robocie..
Pytanie, czy wspomniany AsRock wiecej obsluguje :)

Wiem, ze przy kartach do obrobki video mozna sie spotkac z roznymi cyrkami -
a to nie chce dzialac z grafika na PCIe (tylko AGP), a to wymaga chipsetu
via (chociaz takie rzeczy czesciej zdarzaja sie w kartach do monitoringu),
takze przed zmiana komputera warto sie upewnic, co toleruje twoja karta...

Pozdrawiam
Michal