Rozbudowa kompa - co i jak [długie]

Autor: 0ws <0ws_at_poczta.fm>
Data: Fri 17 Nov 2006 - 23:19:03 MET

Witam serdecznie,

skoro jest to grupa o sprzęcie - to mam taką cichą nadzieję, iż się nie
pomyliłem pisząc tutaj.

Więc tak - w chwili obecnej moja konfiguracja jest następująca:
Płyta: Abit IS-7E, Proc: P4 2.4 HT @ 2.8 (na standardowym wiatraku i
standardowym Vcore),
Pamięć: 2* 512 DDR Kingston Value Ram, HDD: WD Raptor 36.6 GB, WD Caviar
120 GB,
Grafika: PNY Quadro 3 380 XGL, Audio: Terratec Aureon 7.1 Space,
Zasilacz Chieftec 420W PFC,
Obudowa to dość stary już Enlight, nagywarka DVD Pioneer Dual-Layer.

Więc tak - obecnie zaczynam pracować z programami do edycji
video/produkcji audio/efektów A/V, którym powyższa konfiguracja już nie
wystarcza, więc zanosi się na to, iż trzeba będzie nieco wymienić system.
A ponieważ trochę wypadłem z 'obiegu' przez ostatnie dwa lata mam kilka
pytań tutaj.

Zakładam, że nagrywarki i zasilacza zmieniać nie będę musiał, prawda?

I teraz tak - główne pytanie - czy zmieniać platformę na Core 2 Duo, czy
też rozbudowywać tą.
Główne 3 aspekty najważniejsze dla mnie: potrzebuję więcej pamięci (min
2 GB, najlepiej więcej), większej mocy procesora (nieznacznie, lecz
jednak), większej pojemności dysków (zdecydowanie, oprócz szybiego
systemowego, potrzebuję jeszcze miejsca na 'storage', myślę, iż 300 GB
na to powinno wystarczyć spokojnie).

Zatem - są dwie opcje - czy zostawić płytę, procek podkręcić jeszcze
bardziej np. zakadając na niego jakiś dobry cooler (Scythe Ninja, czy
tez jest coś ciekawego za niższą cenę, fajnie, gdyby głośne nie było),
dokupić kontroler S-ATA na PCI, dokupić RAM...

... czy też może od razu teraz się przesiadać na Core 2 Duo na jakiejś w
miarę niedrogiej MB (AsRock?)...

Kupić drugiego Raptor'a 36.6 GB i robić RAID na dysk systemowy, czy też
do moich zastosowań lepsze będą dwa osobne dyski działające na dwóch
osobnych kanałach S-ATA? (np. mam takie sytuacje, kiedy zgrywam coś z
kamery, w tle konwertuje się materiał z DV do MPEG2 - kiedy robię to na
tym samym dysku proces się wykrzacza, gdy na osobnych - daje radę.).

Aha, GfX ma na razie wystarcza, przy tym typie obliczeń moc GPU nie gra
(dużej) roli.

Czy jest jakiś minus stosowania kontrolera S-ATA na PCI? (IS-7E ma
możliwość podpięcia tylko dwóch dysków S-ATA).

I jeszcze coś - można kupić jakąś sensowną obudowę teraz za w miarę
nieduże pieniądze? Przemawia do mnie konstrukcja Antec'a P180, tylko ta
cena - coś tańszego o podobnych parametrach (dobra cyrkulacja powietrza
w środku, co z kolei umożliwa np. stosowanie niskich RPM cooler'a na
procesorze, dobry dostęp do dysków i w miarę sensowny wygląd)?

Będę z góry wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,

zero_wait_state