Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Fri 17 Nov 2006 - 14:57:14 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:eji3bc$gu1$1@flis.man.torun.pl...

> "webjay" ejhnf1$27s$1@nemesis.news.tpi.pl

> Tego nie wiem -- może i sporo. Nigdy się nie zastanawiałem
> nad powierzchnią radiatorów. Ze 100 cm2 ma przeciętny dysk
> dookoła i ze 300 po obu dużych :) stronach, tak więc Twoje
> 450 cm2 dla kilku dysków nie brzmi wcale imponująco. Bywa,
[...]

jak dobrze policzyc to tej powierzchni nie jest tak duzo - jesli uznamy, ze
wiekszosc ciepla mozna odebrac z krawedzi (dekielek na gorze jest czyms w
rodzaju lekkiego radiatora, ktory tylko czesciowo styka sie z masa) to na
krawedziach mamy 15+15+10 x 2 ~ 80cm2. dochodzi dol - polowe zakrywa
elektronika, polowa jest na wierzchu. nie wiem ile faktycznie elektronika
nagrzewa sie sama z siebie, a ile pod wplywem stycznosci z mechanika - moze
rozbiore dzis jeden stary dysk i odizoluje elektronike, aby pozniej sobie to
pomierzyc.

> Jeszcze jedno -- warto pomalować radiatory na czarny kolor, lecz
> farba/lakier potrafi izolować termicznie. :) Natomiast nie warto
> ich polerować. Odwrotnie -- warto zmatowić, albo i zszorstkowić. ;)
>
> Niestety miedź śniedzieje i nie wiem, jak ciepło jest wówczas
> przewodzone. ZTCW -- śniedź nie jest izolatorem elektrycznym,
> więc może i nie jest cieplnym.

sa rozne preparaty np. do zabezpieczania miedzi - juz o tym myslalem.

btw. wczoraj przyszlo mi jeszcze do glowy zanurzenie dysku w 90% do oleju,
odrzucam to jako totalny hardcore, ale zrobilbym test z czystej ciekawosci z
jakims starszym twardzielem.

pozdrawiam,
Kamil