Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 16 Nov 2006 - 17:23:14 MET

"webjay" ejhnf1$27s$1@nemesis.news.tpi.pl

> 450cm2 - to calkiem sporo.

Tego nie wiem -- może i sporo. Nigdy się nie zastanawiałem
nad powierzchnią radiatorów. Ze 100 cm2 ma przeciętny dysk
dookoła i ze 300 po obu dużych :) stronach, tak więc Twoje
450 cm2 dla kilku dysków nie brzmi wcale imponująco. Bywa,
że dysk nie ma u swego dołu osłony/blachy, ale zadrukowaną
elementami (opornikami, kondensatorami, (: kośćmi) płytkę,
której pełna powierzchnia oddawania ciepełka jest większa,
niż by to wynikało z rozmiarów dysku.

Ponadto -- co z tego, że powierzchnia promieniująca (?radiująca?) jest
duża, jeżeli ciepełko grzeje powietrze, które nie może się wydostać :)
z takiej pułapki? Potrzebne jest jeszcze do tego przedmuchiwanie, i to
niekoniecznie jakieś straszliwie wydajne, lecz takie, które na czas :)
wymieni nagrzane powietrze na ,,pokojowe''. (o pokojowej temperaturze)

> z radiatorami - jeszcze wiecej (tak, wiem - nie oznacza to 100% sprawnosci) ;)

Jeszcze jedno -- warto pomalować radiatory na czarny kolor, lecz
farba/lakier potrafi izolować termicznie. :) Natomiast nie warto
ich polerować. Odwrotnie -- warto zmatowić, albo i zszorstkowić. ;)

Niestety miedź śniedzieje i nie wiem, jak ciepło jest wówczas
przewodzone. ZTCW -- śniedź nie jest izolatorem elektrycznym,
więc może i nie jest cieplnym.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |