Re: Permanentnie uszkadzana wypalarka DVD

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 18:58:18 MET

JRM napisał(a):
(sądzę, że
> wszystkie rodzaje -R, +R, itd.).

Nie ma czegoś takiego jak +/- w przypadku płyt CD, nawet było o tym
niedawno na grupie

> Pytanie mam więc krótkie - czy jest możliwe uszkodzenie nagrywarki przez
> program, który wykorzystuję?

Nie, jedyną taką operacją jest nieudana aktualizacja firmware'u nagrywarki.

  Czy mogę coś w mojej sytuacji zrobić, czy tylko
> uznać te przypadki, za jakieś fatum i cierpliwiem wymienić kolejny egzemplarz.

Nie ma oczywiście mowy o żadnym fatum:-)
1.Włoż nagrywarkę do innego kompa i zobacz czy w innym też jest uszkodzona.
2.Zobacz czy program, którego używasz jest w stanie nagrać obraz płytki
DVD, a nie fizyczną płytkę.Założę się o dużo pieniędzy, że nie musisz
wypalać płytki, tylko możesz nagrać obraz, który potem można wypalić za
pomocą Nero lub innego w miarę znanego i dobrego programu.Niby to jest
to samo, a jednak nie:-)
3.Wyrzuciłeś już te nagrywarki? :-)

Tomaszek