Permanentnie uszkadzana wypalarka DVD

Autor: JRM <jdolin_at_op.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 13:51:41 MET

Mam big problem z nagrywarką DVD w swoim komputerze (XP Home). Komputer ma
nieco ponad dwa lata, a zdążyłem już 3-krotnie zmieniać w nim nagrywarkę DVD, i
właśnie uszkodziła mi się kolejna - LG (GC4521). Wszystkie padają podobnie,
tzn. nagrywają/odtwarzają tylko CD R/RW, natomiast DVD tylko czytają (sądzę, że
wszystkie rodzaje -R, +R, itd.). Pad następuje zawsze po zmontowaniu filmu w
Studio 8.0 i chęci umieszczenia go na płytce. Trzeba jednak przyznać, że zapisu
DVD w zasadzie nie używam do innych celów, trudno więc na kojarzenie uszkodzeń
wypalarki akurat z tym programem. W ogóle nie wiem, czy takie skojarzenie ma
jakieś uzasadnienie, ale moje przypadki nasuwaja mi takie myśli.
Mam wrażenie, że coś tam w tym napędzie lata, bo jak wkładam płytkę to
wydobywają się stuki, których wcześniej chyba nie było.
Pytanie mam więc krótkie - czy jest możliwe uszkodzenie nagrywarki przez
program, który wykorzystuję? Czy mogę coś w mojej sytuacji zrobić, czy tylko
uznać te przypadki, za jakieś fatum i cierpliwiem wymienić kolejny egzemplarz.