Re: Monitor do zdjęć RTG

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 22:47:49 MET

"Darek Kotarba" ejd4ll$q6b$1@news.onet.pl

> Otóż w komplecie z tym urządzeniem dostarczają monitor Dell 2407WFP.

A Tobie się wydaje, że Dell to jakieś badziewie? To (moim zdaniem) bardzo
dobra firma, tyle tylko, że chyba kiedyś prowadzili sprzedaż bezpośrednią,
co mnie się niekoniecznie podoba. I aby było jasne -- nie miałem nic Della,
ale widziałem u innych osób i zapoznałem się z opiniami innych, rozumnych
i świadomych użytkowników.

-=-

Moim zdaniem, jeśli ten monitor ma być jakiś szczególny, to nie dlatego,
że ma obsłużyć DICOMa, ale dlatego na przykład, że ma służyć masie ludzi
naraz -- na przykład powinien być (moim zdaniem) odporny na ścierki gorliwych
sprzątaczek i palcowanie klientów oraz nieszczęśliwe przypadki typu wylanie
kawy) być może będzie ustawiony w niekorzystnym świetle (jakaś osłona by się
więc przydała) i będzie zapewne pracować długimi godzinami bez wyłączania, :)
przez wiele lat, :) nie doprowadzając do bólów głowy... ...na przykład fatalną
geometrią czy skakaniem obrazu... Na szczęście w LCD tej przypadłości nie ma,
ale są na pewno inne, jak chociażby martwe i nadmiernie żywe ;) piksele oraz
nierównomierność świecenia. :) Zauważ, że na takim RTG musisz widzieć dokładnie
i bardzo ostro to, co normalnie podlega automagii proksymacyjnej. W CRT wchodziłaby
w grę taka przypadłość, jak efekt moira. http://www.mathematik.com/Moire/ Jak z tym
jest w LCD -- nie wiem. No i nawet drobne nierównomierności świecenia mogłoby
doprowadzić do frustracji przy weryfikowaniu fotek RTG, a z tą równomiernością
różnie bywa...

Natomiast sam DICOM niczym szczególnym się nie wyróżnia.

-=-

Moim zdaniem dobrze uczynisz, jeśli zapoznasz się z opiniami innych dentystów
orz ludzi w z branży medycznej w ogóle. No i warto dużo słuchać, zbierać informacje
i ważyć je stosownie, aby nie wpaść w czyjąś pułapkę. :)

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |