Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 14:32:56 MET

"webjay" ejce53$3ph$1@nemesis.news.tpi.pl

> juz myslalem, ze jak mlodziani napiszesz 'nie wolno na krotszej stawiac' -
> dokladnie o te dwie rzeczy chodzi: przyjmowanie ciepla przez obudowe kompa i
> w troche mniejszym zakresie o pochlanianie wibracji.

Google (i inne przeglądarki) Twoim przyjacielem -- chyba nigdy takich rzeczy
nie wróżyłem, ;) bo i niby dlaczego na dłuższej można, a na krótszej już nie?
Chyba zawsze mówiłem i pisałem (pismo ma to do siebie, że łatwiej później swoje
słowa odtworzyć bez zbędnych zniekształceń) że jeśli producent nie zakazuje jakiejś
pozycji, to znaczy, że zezwala na każdą. :) A że dyski należy mocować co najmniej
czterema wkrętami, a nie gumkami recepturkami ;) i gumą do żucia 'Orbit bez
cukry' -- to już inna sprawa. :) Może i nie jest to nigdzie wyraźnie napisane,
ale chyba jest to zrozumiałe samo przez się. :)

> no przeciez dokreciles do radiatora, ktory choc nie zachwyca swoja
> przewodnoscia cieplna jak miedz, to jednak wazy swoje kilkanascie kg ;)

Oj, waży. :) Ale ciepło to przewodzi tak sobie. :)

> dokladnie taki sam patent chcialbym wprowadzic... w sumie sa dwa, mialem sie
> nie rozpisywac, ale cos tam:

> 1. dyski pionowo na dluzszej kwaredzi, nad nimi i pod nimi 1cm miedzi, nad
> miedzia i pod: radiator aluminiowy,

Miedź i aluminium obok siebie -- to zły pomysł! Niby
w komputerze elektrolity się nie leją, ale jednak. :)

Jak byś mógł narysować swój patent -- byłoby miło. :)

> pomiedzy dyskami szpary ok. 3 mm. calosc
> nawiewana z tylu praktycznie 3 wentylatorami 92" - konstrukcja mialaby ok.

Co to jest 92"?

> 24 cm wysokosci, wiec chlodziloby rewelacyjnie. byloby jeszcze na tyle
> przestrzeni, ze mozna dodatkowo w niektorych miejscach opatulic calosc mata
> akustyczna - szpary do elektroniki sa, a powierzchnia oddawania ciepla -
> ogromna i dosc masywna wiec.. mogloby wyjsc ok. koszt to okolo 200PLN, czyli
> 1,5 dobrej kieszeni - a ile zabawy? :)

To kieszenie są aż tak drogie?
Ja myślę tylko o blachach miedzianych i o paście. :)

Dobrze akustycznie izoluje wata mineralna, czyli kamienna. :)
(na budwie czasami się jej używa) Niestety, choć to produkt
z kamienia -- izoluje także termicznie.

> 2. do bokow domontowac blache miedziana za duza oczywiscie, tak aby je
> zarowno nad jak i pod dyskiem powyginac, aby miala wieksza powieszchnie
> chlodzenia - to w sumie najmniej pracochlonne i za cene ponizej 40PLN.

Nie znam ceny miedzi. Najtańsze jest chyba użycie zużytych :) tasiemek
sygnałowych. :) Zaraz spróbuję ściagnąć izolację. :)

> ps. chyba brakuje mi manualnych zajec ;)

> brakuje mi najwazniejszego do pewnosci zalozen: rozkladu temperatur w
> dysku - jako zdjecie termowizyjne lub nawet rysunek podgladowy

Seagate chyba twierdzi, że najcieplej jest po przeciwnej stronie, niż złączki.

E. :)