Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 13:48:36 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:ejc9l0$9k8$1@flis.man.torun.pl...

> "webjay" ejc6ou$r87$1@atlantis.news.tpi.pl

[...]

> Bo trzeba odbierać ciepełko i trzeba unikać wibracji. :)

juz myslalem, ze jak mlodziani napiszesz 'nie wolno na krotszej stawiac' -
dokladnie o te dwie rzeczy chodzi: przyjmowanie ciepla przez obudowe kompa i
w troche mniejszym zakresie o pochlanianie wibracji.

> U mnie przykręcenie dwoma wkrętami sanek z dyskami obniżyło znacząco ich
> temperaturę. :)

no przeciez dokreciles do radiatora, ktory choc nie zachwyca swoja
przewodnoscia cieplna jak miedz, to jednak wazy swoje kilkanascie kg ;)

> Czasami korci mnie, aby do sanek dokręcić miedziane blachy (które by
> służyły za radiator) :)
> i o posmarowaniu łączeń pastami termoprzewodzącymi. :) Ostatecznie jeszcze
> te kilka złotych
> gotowy jestem zainwestować w ten złom. :)

dokladnie taki sam patent chcialbym wprowadzic... w sumie sa dwa, mialem sie
nie rozpisywac, ale cos tam:

1. dyski pionowo na dluzszej kwaredzi, nad nimi i pod nimi 1cm miedzi, nad
miedzia i pod: radiator aluminiowy, pomiedzy dyskami szpary ok. 3 mm. calosc
nawiewana z tylu praktycznie 3 wentylatorami 92" - konstrukcja mialaby ok.
24 cm wysokosci, wiec chlodziloby rewelacyjnie. byloby jeszcze na tyle
przestrzeni, ze mozna dodatkowo w niektorych miejscach opatulic calosc mata
akustyczna - szpary do elektroniki sa, a powierzchnia oddawania ciepla -
ogromna i dosc masywna wiec.. mogloby wyjsc ok. koszt to okolo 200PLN, czyli
1,5 dobrej kieszeni - a ile zabawy? :)

2. do bokow domontowac blache miedziana za duza oczywiscie, tak aby je
zarowno nad jak i pod dyskiem powyginac, aby miala wieksza powieszchnie
chlodzenia - to w sumie najmniej pracochlonne i za cene ponizej 40PLN.

ps. chyba brakuje mi manualnych zajec ;)

brakuje mi najwazniejszego do pewnosci zalozen: rozkladu temperatur w
dysku - jako zdjecie termowizyjne lub nawet rysunek podgladowy

pozdrawiam,
Kamil