Re: Nowy zestaw, nowe problemy

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 12:35:20 MET

Dnia Sun, 12 Nov 2006 07:46:32 +0100, Kaz napisał(a):

> Zestaw z Intel Core 2 Duo E6400 i GeForce 7600.
>
> Mam kilka pytań i wątpliwości:
>

> 1.
> Primary IDE Master - no detect
> Primary IDE Slave - nagrywarka
> Third IDE Master - dysk twardy
>
> Dotąd przyzwyczajony byłem, że dysk podłącza się jako primery master. To
> jakieś nowe rozwiązanie? Z czego wynika? Czym może być spowodowane?

Zamianą gniazdo IDE0 z IDE1. Zupełnie nie ma znaczenia.

> 2.
> Z tyłu obudowy są 3 gniazda: czerwone, zielone i niebieskie. Domyśliłem się,
> że zieloną wtyczkę od mojego zestawu głośnikowego (2+1) należy umieścić w
> zielonym gnieździe. Dźwięk jest, nawet całkiem przyjemny, ale...
> oprogramowanie modułu dźwiękowego na płycie głównej wysyła mi komunikaty, że
> podłączone jest niewłaściwe urządzenie.

Przypuszczalnie kwestia konfiguracji (nie napisałeś co to za płyta i jaki
dźwięk więc dokładnie nie powiem).

> Z tyłu obudowy są 3 gniazda PS2. Dwa wyraźnie przeznaczone są dla klawiatury
> i myszy. Do trzeciego, jak się domyślam, można podłączyć przejściówkę, którą
> znalazłem w pudle. Ma ona z jednej strony kabelek i wtyczkę PS2, a z drugiej
> pudełko, a na nim trzy gniazda: czerwone, zielone i niebieskie (oraz jeszcze
> jedno wyjście PS2).
> Jeśli podłączę tą właśnie przejściówkę i do jej zielonego gniazda wetknę
> zielony kabelek zestawu głośnikowego, to oprogramowanie modułu dźwiękowego
> "jest zadowolone", nie ma komunikatów o niewłaściwym sprzęcie, urządzenia są
> [...]

Nie. To są dwa gniazda PS2 oraz zespolone wyjście video. Po przejściówce
masz do wyboru: S-video (to podobne do ps2) albo komponent (3xchinch). Z
audio nie ma to nic wspólnego więc reakcja menadżera dźwięku jest mocno
niezrozumiała (a przy okazji - jak zdołałeś wetknąć no gniazda chinch
wtyczkę minijack?)
> [...]
> W tym momencie nie działa mysz i nie działa klawiatura- z jednym wyjątkiem:
> naciśnięcie klawisza Esc powoduje pisk ciągły sygnału alarmowego
> wewnętrznego głośnika. Wyjść z tego można jedynie poprzez twardy reset.
>
> Co ciekawe nie ma takich problemów z Norton Ghostem 2002. Jednak jego
> stosowanie jest zdecydowanie mniej wygodne. Nie nagrywa obrazów partycji na
> płytach DVD, tylko na CD-ROM i wtedy trzeba ich całą garść. Można oczywiście
> nagrać obraz partycji na innej partycji, ale ta musi mieć system FAT32
> zamiast NTFS (NG 2002 czyta partycje NTFS ale nagrywa tylko na FAT32).

Przypuszczalnie założona jakaś dziwaczna partycja. Jak zachowuje się Ghost
pod windows? Nie jestem również pewny czy na pewno 2003 obsługuje duże
dyski.

> Pozdrawiam serdecznie,
> Kazik

Ja również