Nowy zestaw, nowe problemy

Autor: Kaz <Kaz13_at_inetia.pl>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 07:46:32 MET

Zestaw z Intel Core 2 Duo E6400 i GeForce 7600.

Mam kilka pytań i wątpliwości:

1.
Primary IDE Master - no detect
Primary IDE Slave - nagrywarka
Third IDE Master - dysk twardy

Dotąd przyzwyczajony byłem, że dysk podłącza się jako primery master. To
jakieś nowe rozwiązanie? Z czego wynika? Czym może być spowodowane?

2.
Z tyłu obudowy są 3 gniazda: czerwone, zielone i niebieskie. Domyśliłem się,
że zieloną wtyczkę od mojego zestawu głośnikowego (2+1) należy umieścić w
zielonym gnieździe. Dźwięk jest, nawet całkiem przyjemny, ale...
oprogramowanie modułu dźwiękowego na płycie głównej wysyła mi komunikaty, że
podłączone jest niewłaściwe urządzenie.

Z tyłu obudowy są 3 gniazda PS2. Dwa wyraźnie przeznaczone są dla klawiatury
i myszy. Do trzeciego, jak się domyślam, można podłączyć przejściówkę, którą
znalazłem w pudle. Ma ona z jednej strony kabelek i wtyczkę PS2, a z drugiej
pudełko, a na nim trzy gniazda: czerwone, zielone i niebieskie (oraz jeszcze
jedno wyjście PS2).
Jeśli podłączę tą właśnie przejściówkę i do jej zielonego gniazda wetknę
zielony kabelek zestawu głośnikowego, to oprogramowanie modułu dźwiękowego
"jest zadowolone", nie ma komunikatów o niewłaściwym sprzęcie, urządzenia są
wykrywane, ale... nie słychać dźwięków.

3.
Używam programu Norton Ghost od "zawsze". Przy moim sposobie eksploatacji
oprogramowania jest to podstawa. Musi być i nie ma dyskusji. Tutaj natknąłem
się na niezrozumiały dla mnie problem.
Kiedy uruchamiam Norton Ghosta 2003 (z płyty lub z dyskietki, pod MS DOS lub
pod PC DOS, z obsługą myszy lub bez- wszystko jedno), program się ładuje i
natychmiast wiesza. Zaraz po wyświetleniu szarej tablicy Norton Ghosta.
W tym momencie nie działa mysz i nie działa klawiatura- z jednym wyjątkiem:
naciśnięcie klawisza Esc powoduje pisk ciągły sygnału alarmowego
wewnętrznego głośnika. Wyjść z tego można jedynie poprzez twardy reset.

Co ciekawe nie ma takich problemów z Norton Ghostem 2002. Jednak jego
stosowanie jest zdecydowanie mniej wygodne. Nie nagrywa obrazów partycji na
płytach DVD, tylko na CD-ROM i wtedy trzeba ich całą garść. Można oczywiście
nagrać obraz partycji na innej partycji, ale ta musi mieć system FAT32
zamiast NTFS (NG 2002 czyta partycje NTFS ale nagrywa tylko na FAT32).

Pozdrawiam serdecznie,
                Kazik