Re: Najszybszy procek + p造ta na SD-RAM

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 00:25:14 MET

 K <kurt76@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> bylby spory przy zalozeniu ze masz 2*1,26ghz/512kB cache (i szansa na
> fsb 150mhz), ale glownie chodzi o cache 2*wiekszy i (chyba) SS2. ale
> przypominam porownujemy to do athlona xp 2600+. kosztowo to chyba
> faktycznie lepiej zdecydowac sie na amd...

            I wydajnosciowo raczej tez, no chyba ze mowimy o bardzo specyficznych
zastosowaniach gdzie skorzysta sie z SMP rozkladajac rozne aplikacje na
osobne CPU, ale do tego trzeba tez na dobra sprawe i macierzy dyskow by nie
blokowaly 2 CPU (1 dysk PATA zdecydowanie zle radzi sobie z losowym
odczytem/zapisem danych przez 2 aplikacje) - biorac pod uwage koszty
odpowiedniej plyty, 2 DOBRANYCH PIII Tualatin ~1,4GHz oraz OSa (sadzac po
czytniku to WinXP, a 2 fizyczne CPU wymagaja juz wersji PRO w odroznieniu
od CPU wielordzeniowych dzialajacych na zwyklym Home). Nie wiem do czego to
ma byc ale w przy wiekszosci zastosowan lepiej spisuje sie jeden szybki CPU
niz dwa wolniejsze. A do naprawde CPU-zernych zastosowan ladnie
rozkladajacych sie na watki Tualatin jest juz i tak troche za wolny, nawet
w wersji 2x CPU - to domena Core2Duo i wydajnych X2 bo starszy soft rzadko
pisany byl z mysla o rozlozeniu na watki.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl