Re: Hub usb i Irda

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 22:29:24 MET

"Zbychu" ej5dm9$dd8$1@atlantis.news.tpi.pl

> To by było dobre. Tylko znowu te dodatkowe kable. W zastosowaniu domowym to
> chyba by miało małe zastosowanie.

W przypadku USB? Żadnego zastosowania. To, co napisałem, było kryptoreklamą
nowych metod/trendów ethernetowych i w ogóle nowych metod idiotoodpornych
typu: 'jakkolwiek łącz, a i tak będzie pracować poprawnie'. :)

Jak widać -- nawet niewiele osób stosuje kaskadę ;) hubów USB. :)

W przypadku USB mamy do czynienia z różnymi wtyczkami, których pomylić
po prostu nie sposób, natomiast w przypadku ethernetu jest/bywało trochę
inaczej i bywało, że budowano pseudoredundantne połączenia, wykorzystując
pseudocrossowanie, które rzecz jasna prowadziło na manowce. No i od jakiegoś
czasu mamy osprzęt (rodem z przemysłówki), który można łączyć dowolnie, budując
świadomie szybkoprzełączające się pierścienie (na wzór pierścieni energetycznych)
lub (świadomie bądź nieświadomie) nieco wolniej przełączające się kraty, w których
niemal wszystkie chwyty są dozwolone -- czyli jakkolwiek połączysz, to i tak będzie
działało poprawnie/prawidłowo, a co najwyżej zużyjesz więcej przewodów i wtyczek
i otrzymasz większy zapas bezpieczeństwa na wypadek rozerwania któregoś z połączeń.

Oczywiście mogę też zareklamować urządzenia do budowy takiego pierścieniowego
(to znam dobrze) czy kratowego (z tym gorzej) ethernetu. :) Aby było jasne -- nie
handluję tym, a jedynie trochę się tym interesuję. (niejako z rozpędu -- bo kiedyś
się interesowałem sieciami dość mocno)

E.